بازی

دولت چین با خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت موافق است

دولت چین با خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت موافق است

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت بسیار پیچیده شده و تاکنون تنها کشورهای برزیل، صربستان و شیلی آن را تایید کرده‌اند، با این وجود شاید چین نیز در آینده به آن‌ها بپیوندد. 

نهادها نظارتی اروپایی و آمریکایی تاکنون مخالف خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت بودند و نگران مونوپولی و سلطه بیش از حد این شرکت روی بازار هستند. بنابر گزارشات منتشر شده دولت کشور چین قصد دارد در چند روز آینده این معامله ۷۰ میلیارد دلاری را به صورت رسمی تایید کند، تا یکی از دغدغه‌های مایکروسافت کم شود. 

مطلب پیشنهادی:مقایسه عملکرد ویندوز ۱۰ با ویندوز ۱۱ در بازی‌هابهترین سیستم عامل برای گیمرها کدام است؟
مقایسه عملکرد ویندوز ۱۰ با ویندوز ۱۱ در بازی‌ها

بنابر گزارش Equity Report، اداره دولتی تنظیم بازار چین به زودی موافقت خود با این خرید را اعلام خواهد کرد. از طرف دیگر کمپانی تنسنت که یکی از بزرگ‌ترین ناشرهای فعال در صنعت ویدئو گیم هست نیز با این خرید موافق است. البته موافقت تنسنت چندان بعید نبود و این شرکت نیز خریدهای بسیاری در سال‌های گذشته داشته است. 

مایکروسافت

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات نهادهای نظارتی اروپا و آمریکا انحصاری شدن بازی کال آو دیوتی هست. با این وجود مایکروسافت قصد دارد با امضا کردن قراردادهای ۱۰ ساله پاسخ نگرانی‌های آن‌ها را بدهد. این شرکت تاکنون موفق به امضای قرارداد با نینتندو و انویدیا شده، اما سونی حاضر نیز با آن‌ها پشت میز مذاکره بنشیند.

سرنوشت خرید کمپانی اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت تا چند ماه دیگر مشخص نمی‌شود و این امکان وجود دارد که سازمان FTC و اتحادیه اروپا مانع نهایی شدن آن شود.

مطلب پیشنهادی:مقایسه گیم پس و پلی استیشن پلاس جدیدرقابت پلی استیشن و ایکس باکس از همیشه نزدیکتر!
مقایسه گیم پس و پلی استیشن پلاس جدید


چرا بازی‌های بزرگ از ایندی‌ها شکست خوردند؟ 

دولت چین با خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت موافق است - lastech
v,dبرای تماشای ویدیو از طریق یوتیوب lastech، روی تصویر بالا کلیک کنید!

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا