رمز ارز

آخرین پروژه ناتمام خالق مرموز بیت کوین در نهایت تکمیل شد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یک فورک بیت کوین، معروف به Particl، از تکمیل یک بازار به سبک eBay خبر داده که در کیف پول آن ادغام شده است. این بازار که با استفاده از قراردادهای هوشمند بلاکچینی ساخته شده، برگرفته از یک مفهوم اصلی است که اولین بار توسط ساتوشی ناکاموتو ارائه شده بود.
آخرین نسخه Particl یک بازار بدون نیاز به اعتماد (trustless) و غیرقابل توقف را شامل می‌شود که در آن، خریداران و فروشندگان می‌توانند کالاها را بدون خطر کلاهبرداری معامله کنند. این بازار همچنین دارای ویژگی‌هایی مانند کارمزدهای صفر و پیام‌های رمزگذاری‌شده بین خریداران و فروشندگان، در کنار امضای حلقوی (ring signatures) است تا در مقایسه با مونرو، حریم خصوصی بیشتری را برای تراکنش‌ها ارائه دهد.
خالق مرموز بیت کوین در سال ۲۰۱۱ و پس از دعوت به ملاقات با سیا (CIA) ناپدید شد. در آخرین ایمیل او آمده بود: «من به سراغ چیزهای دیگری رفته‌ام.» قبل از ناپدید شدن، ساتوشی روی بازاری برای بیت کوین کار می‌کرد. کد متن اصلی آخرین پروژه ساتوشی شامل یک بازار ناتمام در خط ۶۹ فایل هدر بود. او در ایمیلی در سال ۲۰۱۱ گفته بود: «من سعی می‌کردم یک بازار به سبک eBay را برای مشتری پیاده‌سازی کنم.» حال، یک نسخه فعال از این فناوری بی سروصدا توسط یک تیم ناشناس از توسعه‌دهندگان منتشر شده است.
در حال حاضر، بازار Particl به کاربران اجازه می‌دهد تا فقط با PART، توکن بومی این شبکه، پرداخت‌ها را انجام دهند. با این حال، توسعه‌دهندگان این پروژه قصد دارند امکان پذیرش رمزارزهای دیگری مانند بیت کوین، لایت کوین، مونرو، دش و تتر را هم تا اواخر امسال فراهم کنند.
در زمان نگارش این خبر، رمزارز PART در محدوده قیمتی ۰٫۸۶ دلار معامله می‌شود و علی‌رغم افت کلی بازار کریپتو، در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۹ درصد رشد دارد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

منبع

کریپتو پو‌تیتو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا