بازی

آهنگساز Starfield: نقش‌آفرینی فضایی بتسدا، عظیم و فلسفی است

آهنگساز Starfield: نقش‌آفرینی فضایی بتسدا، عظیم و فلسفی است

عرضه بازی Starfield تا سال ۲۰۲۳ به تعویق افتاد و از زمان برگزاری رویداد مایکروسافت و بتسدا در خرداد ماه، هیچ اطلاعات جدیدی در مورد آن منتشر نشده است. به‌همین خاطر باید هر خبر کوچکی را غنیمت بشماریم.

آهنگساز استارفیلد، اینون زور (Inon Zur)، به تازگی با نوازنده و پادکستر، نیکیل هوگان، گفتگو کرده و پس از صحبت در مورد حرفه کاری زور، سرانجام موضوع به نقش‌آفرینی فضایی بتسدا رسید.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Ghostwire: Tokyoتوکیو در تصرف گربه‌ها و بلیبوردهای نئونی
بررسی بازی Ghostwire: Tokyo

اگر تا به حال نام اینون زور را نشنیده‌اید، به طور حتم کارهای او را شنیده‌اید: این نوازنده در حرفه درخشان خود برای بازی‌هایی همانند Baldur’s Gate 2، SOCOM 2، Crusader Kings، Prince of Persia، Twisted Metal، Crysis و Dragon Age: Origins آهنگسازی کرده است. در میان آثار بتسدا نیز موسیقی متن Fallout 3، Fallout: New Vegas، Fallout 4 و Fallout 76 را نوشته است.

هوگان از زور پرسید که در مورد Starfield چه چیزی می‌تواند بگوید و او بلافاصله شروع به صحبت در مورد ابعاد بازی در وسعت، داستان و مضامین آن کرد. زور گفت:

استارفیلد یک بازی عظیم، عمیق و فلسفی است. اگر می‌خواهید Starfied را بازی کنید، [باید بگویم که] مقدار زیادی از وجود شما را در بر می‌گیرد. من معتقدم که بعد از استارفیلد، نمی‌خواهم بگویم یک فرد دیگر خواهید شد، اما قطعاً دیدگاه شما متفاوت خواهد شد، شاید یک دیدگاه عمیق‌تر به کل هستی خود خواهید داشت.

شور و هیجان زور برای این عنوان نقش‌آفرینی بسیار بالا به نظر می‌رسد و شنیدن اینکه ممکن است موضوعات عمیق‌تری نسبت به خرید قطعات برای سفارشی کردن سفینه‌های فضایی وجود داشته باشد، خوشحال‌کننده است.

در ادامه هوگان پرسید که «از نظر موسیقی، بازی چقدر بزرگ است؟» و زور جواب داد:

این بازی حداقل دو برابر بزرگ‌تر از عظیم‌ترین عنوانی است که تا حالا بتسدا ساخته. بنابراین بسیار بزرگ است.

وسوسه‌انگیز است که عبارت «دو برابر بزرگ‌تر» را در رابطه با اندازه نقشه‌ها یا مناطق قابل بازی در نظر بگیرید، اما به یاد داشته باشید که هوگان در مورد موسیقی بازی از او سوال کرد.

در مورد بقیه اظهارات زور در مورد اندازه استارفیلد، به نظر می‌رسد پاسخ‌های او بیشتر معطوف به وسعت، داستان یا سایر عناصر ناملموس‌تر در «تجربه» استارفیلد است تا چیزی شبیه به اندازه نقشه.

درون مایه Starfield و شجاعت آن برای پرسیدن سوالات و تلاش برای پاسخ به آن‌ها، در واقع هسته اصلی بازی را تشکیل می‌دهد. ماورای یک عنوان شوتر یا نقش‌آفرینی، استارفیلد یک گام بسیار شجاعانه به سمت قلمرویی برمی‌دارد که بسیار فلسفی است.

مهم نیست که چگونه به نظر می‌رسد، مهم نیست که گیم‌پلی بازی چطور است، اگرچه آن نیز باورنکردنی است، اما این بازی در مورد ماجرایی است که شما داخل داستانی به اسم «استارفیلد» خلق می‌کنید. این اثر درباره توانایی شما در پرسیدن سوال، به دنبال پاسخ‌های بیشتر گشتن و شاید آن‌ها را پیدا کردن است.

تفسیر جملات زور دشوار است، اما به طور حتم ماهیت مبهم اظهارات او به این دلیل است که اجازه ندارد در مورد داستان Starfield قبل از انتشار صحبت کند. با این حال، به نظر می‌رسد که او واقعا هیجان‌زده است. در نهایت یک چیز مسلم است: موسیقی متن استارفیلد عالی خواهد بود.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Xenoblade Chronicles 3 از بهترین نقش آفرینی‌های سالهای اخیر!
بررسی بازی Xenoblade Chronicles 3 


چطوری سرور شخصی ماینکرفت بسازیم؟

تماشای ویدیو از کانال یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا