رمز ارز

احتمال سقوط بیشتر قیمت کاردانو چقدر است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

طی پنج هفته گذشته، قیمت کاردانو دو بار از نزدیکی مقاومت 0.42 دلار کاهش یافت. رد شدن قیمت از این محدوده نشان می‌دهد که فروشندگان همچنان از این سطح دفاع می‌کنند.
علاوه بر این، در نمودار روزانه شکل‌گیری یک الگوی نزولی معروف به نام سقف دوقلو (double top) مشاهده می‌شود که فرصت‌های ورود برای فروشندگان کوتاه‌مدت را نیز فراهم می‌کند.
احتمال سقوط بیشتر قیمت کاردانو چقدر است؟در 16 فوریه، کاردانو یک بازگشت شدید از مقاومت 0.42 دلار را به نمایش گذاشت. این نزول منجر به کاهش 13 درصدی قیمت شد و این رمزارز، در حال حاضر با قیمت 0.36 دلار معامله می‌شود. البته لازم به ذکر است که این کاهش قیمت بخشی از یک الگوی برگشت نزولی است که به آن الگوی سقف دوقلو می‌گویند.
در تئوری، الگوی سقف دوقلو زمانی شکل می‌گیرد که روند صعودی دارایی به اوج خود برسد، ولی قادر به رشد بیشتر نباشد. این الگو زمانی قابل مشاهده است که کاهش قیمت دارایی از یک مقاومت افقی ثابت دو بار اتفاق افتاده و ساختار شکل “M” را تشکیل دهد.
بنابراین با فروش بیشتر و مداوم، قیمت ADA ممکن است 3 درصد دیگر نیز کاهش یابد و حمایت 0.355 دلاری را مجددا آزمایش کند. تحت تأثیر الگوی نزولی مذکور، انتظار می‌رود که کاردانو حمایت 0.355 دلار را هم از دست بدهد. بسته شدن کندل روزانه زیر سطح حمایت 0.355 دلار، فشار فروش را تسریع می‌کند و نشان‌دهنده فاز اصلاحی آینده است.
در نقطه مقابل، اگر قیمت ADA بالاتر از حمایت 0.355 دلار به پایداری برسد، روند قیمت ممکن است به سمت صعود تغییر کند و در یک محدوده تثبیت شود.
در این میان، کاهش شیب شاخص قدرت نسبی (RSI) به زیر خط وسط (50%) نشان‌دهنده افزایش احساسات منفی نسبت کاردانو است. بولینگر باند این ارز دیجیتال نیز خط وسط را شکسته و فروشندگان در حال حاضر حرکت قیمت را کنترل می‌کنند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا