عمومی

مایکروسافت استور در ویندوز 11 به قابلیت Restore Apps مجهز می‌شود

مایکروسافت سال گذشته فروشگاه آنلاین ویندوز، یعنی مایکروسافت استور را بازطراحی کرد تا قابلیت‌های بیشتری به کاربران ارائه شود. ردموندی‌ها در مراسم بیلد ۲۰۲۲ قابلیت‌های دیگری نیز برای مایکروسافت استور معرفی کرده‌اند که روی توسعه‌دهندگان و کاربران عادی تمرکز دارند. مایکروسافت می‌گوید قابلیت‌های جدید ساخت و پیداکردن اپلیکیشن‌ها را در فروشگاه ویندوز ساده‌تر می‌کند.

براساس گزارش ویندوز سنترال، اولین قابلیت جدید و مهم مایکروسافت استور Restore Apps است که به بخش My Library اضافه می‌شود.

قابلیت جدید Restore Apps در مایکروسافت استور / Microsoft Store

قابلیت Restore Apps با حساب کاربری مایکروسافت همگام‌سازی می‌شود و بیشترین کاربرد آن برای کاربرانی است که کامپیوتری جدید می‌خرند. به‌لطف قابلیت جدید، کاربران می‌توانند پس از تهیه‌ی کامپیوتر، در زمانی کوتاه ازطریق مایکروسافت استور تمامی اپلیکیشن‌هایی را نصب کنند که روی سیستم قبلی داشتند.

مایکروسافت همچنین اعلام کرده است فهرست اپلیکیشن‌های فروشگاه آنلاین خود را در بخش‌های مختلف ویندوز ۱۱ به‌نمایش می‌گذارد. برای مثال، اگر در نوار جست‌و‌جوی ویندوز عبارت Spotify را جست‌و‌جو کنید، فهرست مرتبط‌ترین اپلیکیشن‌ها در مایکروسافت استور نمایش داده می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:

  • مایکروسافت سرویس ابری Dev Box را برای توسعه‌دهندگان معرفی کرد
  • پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندروید در ویندوز ۱۱ به‌زودی در بازارهای جدید ارائه خواهد شد

مایکروسافت می‌گوید ازاین‌پس تمامی توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های Win32 بسته‌بندی‌نشده را نیز در مایکروسافت استور ثبت کنند. تا پیش از اعمال تغییر جدید، اکثر توسعه‌دهندگان مجبور بودند وارد فهرست انتظار شوند و منتظر تأیید اولیه بمانند. این تغییر جدید خبر خوشی برای توسعه‌دهندگان مستقل است.

مایکروسافت افزون‌بر این موارد چند قابلیت جدید معرفی کرده است تا توسعه‌دهندگان بتوانند راحت‌تر اپلیکیشن‌های خود را به‌روزرسانی کنند و به جامعه‌ی مقصد برسانند. به‌لطف تغییرات جدید، توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های Win32 خود را در مایکروسافت استور پنهان کنند. این روش برای مواقعی کاربر دارد که توسعه‌دهنده بخواهد اپلیکیشن را با گروه کوچکی از کاربران آزمایش کند.

تغییرات نسخه جدید مایکروسافت استور / Microsoft Store اسکرین شات

در نسخه‌ی جدید مایکروسافت استور، توسعه‌دهندگان به ابزارهای تحلیلی متنوع‌تری دسترسی خواهند داشت تا از عملکرد اپلیکیشن‌های Win32 خود با جزئیات بیشتری مطلع شوند. مایکروسافت پلتفرم تبلیغاتی جدیدی نیز برای توسعه‌دهندگان طراحی کرده است تا توسعه‌دهندگان بتوانند اپلیکیشن‌های خود را به کاربران بیشتری نمایش دهند. تبلیغات نیز در بالای نتایج جست‌و‌جو نمایش داده خواهند شد. اپ استور اپل و پلی استور گوگل هم جایگاه تبلیغاتی مشابهی دارند.

مایکروسافت می‌گوید از زمان آغاز به کار نسخه‌ی جدید فروشگاه آنلاین ویندوز، توسعه‌دهندگان هزاران اپلیکیشن جدید نظیر Adobe Express ،Audacity ،OpenOffice و Firefox را ثبت کرده‌اند. به‌گفته‌ی مایکروسافت، در فصل اول ۲۰۲۲ تعداد اپلیکیشن‌ها و بازی‌های ثبت‌شده در مایکروسافت استور ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا