عمومی

ویجت‌های شخص ثالث به‌زودی به ویندوز ۱۱ می‌آیند

مایکروسافت در کنفرانس توسعه‌دهندگان Build 2022 خود اعلام کرد که از اواخر امسال (اوایل زمستان ۱۴۰۱)، توسعه‌دهندگان برنامه‌های شخص ثالث می‌توانند ویجت‌های تعاملی خود را به‌عنوان افزونه برای برنامه‌های Win32 و PWA در ویندوز ۱۱ توسعه دهند و کاربران نیز می‌توانند ازطریق پنل ویجت‌ها به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

Win32 کتابخانه‌ای متشکل از انواع داده و تابع و ساختارهایی است که برای ساخت برنامه‌های تحت‌ویندوز استفاده می‌شود و PWA نیز ترکیبی از یک اپلیکیشن موبایل و یک برنامه‌ی سنتی وب است.

به‌گزارش Windowscentral، ویجت‌های شخص ثالث با پشتیبانی از پلتفرم کارت‌های تطبیق‌پذیر ​​مایکروسافت منتشر خواهند شد و توسعه‌دهندگان می‌توانند حتی با وجود دردسترس‌نبودن برنامه‌ای، از پلتفرم مذکور برای گسترش تجربیات استفاده از آن برنامه‌ها و ارائه‌ی اطلاعات مفید در پنل ویجت‌ها استفاده کنند.

ویجت‌های شخص ثالث به‌طور خودکار با نصب هر برنامه به پنل ویجت‌ها اضافه می‌شوند و دردسترس کاربران قرار می‌گیرند. تا پیش‌ازاین، پنل ویجت‌های ویندوز ۱۱ به‌صورت انحصاری تنها از برنامه‌ها و سرویس‌های خود مایکروسافت پشتیبانی می‌کرد و این خبر می‌تواند برای توسعه‌دهندگان خبری امیدوار‌کننده به‌حساب آید.

مایکروسافت زمان مشخصی برای پشتیبانی از ویجت‌های شخص ثالث مشخص نکرد؛ اما انتظار می‌رود که ردموندی‌ها نسخه‌ی دمو یا نهایی این قابلیت را زمانی در اواخر سال جاری میلادی منتشر کنند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا