رمز ارز

بررسی نقش استفاده از انرژی پاک در استخراج بیت کوین!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

همانطور که دولت‌ها در سراسر جهان در مورد مصرف بیش از حد انرژی برای استخراج بیت کوین صحبت می‌کنند، استفاده از انرژی پاک برای استخراج این ارز دیجیتال از سال 2021 به طور پیوسته در حال افزایش بوده است.
طبق گزارش‌ها، مقدار بیت کوین استخراج‌شده از طریق منابع پاک در چند ماه گذشته بیش از 50 درصد افزایش یافته و خوش‌بینی‌ها نسبت به استخراج بیت کوین از طریق منابع پاک را افزایش داده است. این افزایش استفاده از انرژی‌های پایدار، نشان‌دهنده تبدیل شدن این انرژی‌ها به منبع اصلی برای استخراج بیت کوین است.
در همین راستا، دانیل باتن، کارآفرین و یکی از حامیان کریپتو، اطلاعاتی را در مورد روند مصرف انرژی برای استخراج کریپتو ارائه داده است. بر اساس گفته‌های او، یکی از نکات برجسته در استخراج بیت کوین، ترکیب انرژی پایدار است. استفاده از این منابع از ژانویه 2020 به 6.2 درصد در سال افزایش پیدا کرده است. او خاطرنشان کرد که این نرخ رشد سریع‌تر از هر صنعت بزرگ دیگری می‌باشد.
کشور نروژ در این زمینه عملکرد قابل تحسینی را ارائه می‌دهد و از پاک‌ترین منابع انرژی برای استخراج بیت کوین استفاده می‌کند. این کشور حدود 1 درصد از کل نرخ هش بیت کوین را تولید کرده و به خود اختصاص داده است.
بحث‌های مربوط به انرژی مصرف‌شده برای استخراج بیت کوین نقش مهمی را در تصویب مقررات ایفا می‌کند و اتحادیه اروپا (EU) به طور خاص به آن توجه دارد. این سازمان حتی پیشنهاد کرده که ممکن است استخراج بیت کوین را به منظور تامین و ذخیره انرژی مورد نیاز خود در صنایع دیگر، به دلیل نگرانی‌ها از حمله روسیه به اوکراین، تعطیل کند.
در همین حال، Cambridge Data در گزارشی بیان کرده که مقدار انتشار گازهای گلخانه‌ای در یک روند صعودی قرار دارد، اما باتن این موضوع را رد می‌کند. او می‌گوید که در سه سال و نیم گذشته، انتشار گازهای گلخانه‌ای به طور مداوم کاهش یافته است. به گفته باتن، بیت کوین با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای همزمان با افزایش ارزش بازار، و مقایسه ارزش بازار با تولید ناخالص داخلی، با سایر بازارها متفاوت است. همانطور که شرکت‌های زیادی از انرژی‌های پاک برای استخراج استفاده می‌کنند، مانند یک شرکت استخراج بیت کوین تگزاس که از مزرعه بادی برای این منظور استفاده می کند، این روند احتمالاً در آینده بیشتر برجسته خواهد شد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

منبع

بی‌این کریپتو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا