رمز ارز

سود ناچیز کلاهبرداران در مقابل هزینه هنگفت سرمایه‌گذاران!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بیشتر توکن‌ها در هفته اول راه‌اندازی، پس از اینکه سازندگان دارایی‌هایشان را تخلیه کردند، 90 درصد سقوط می‌کنند که به گفته Chainalysis، این یک ویژگی معمولی از طرح پامپ و دامپ است.
طرح‌های Crypto pump-and-dump شامل سازندگان یک دارایی دیجیتالی می‌شود که توکن را تبلیغ می‌کنند، اغلب با اظهارات گمراه‌کننده، که باعث می‌شود با پیوستن سرمایه‌گذاران جدید به پروژه، قیمت به سرعت افزایش یابد. سپس سازندگان دارایی‌های خود را می‌فروشند و قیمت توکن به شدت کاهش می‌یابد و سرمایه‌گذاران با دارایی‌های کم‌ارزش گیر می‌افتند.
بر اساس این گزارش، بیش از 1.1 میلیون توکن جدید در Ethereum و BNB Chain در سال 2022 راه‌اندازی شد. پس از ارزیابی پروژه‌ها، Chainalysis دریافت که تنها 40521 توکن از این تعداد مورد توجه قرار گرفته است.
در میان 40521 توکنی که مورد توجه قرار گرفتند، قیمت 9902 توکن، یعنی 24٪ در هفته اول پس از راه‌اندازی به طور قابل‌توجهی کاهش یافت و نشانه‌هایی از فعالیت احتمالی پامپ و دامپ را نشان داد.
در حالی که استراتژی تبلیغاتی برای چنین توکن‌هایی نامشخص است، Chainalysis از یک سرویس ارزیابی برای امتیازدهی توکن‌های جدید در مقیاس صفر تا 100 بر اساس قابلیت اعتماد آنها استفاده کرد.
علاوه بر این، شرکت تجزیه و تحلیل بلاک‌چین فاش کرد که قربانیان طرح‌های پامپ و دامپ تقریباً 4.6 میلیارد دلار ارز دیجیتال از دست داده‌اند. اما سازندگان، پس از فروش دارایی‌های خود تنها 30 میلیون دلار سود به دست آوردند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

منبع

کریپتو پوتیتو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا