بازی

واکنش‌های اولیه به فیلم پینوکیو چگونه است؟

واکنش‌های اولیه به فیلم پینوکیو چگونه است؟

دیزنی چند سالی است که به ساخت لایو اکشن از انیمیشن‌های محبوب و کلاسیک خود روی آورده که برخی از آن‌ها با واکنش خوبی از سوی طرفداران و منتقدان روبرو شدند و بعضی هم آنطور که باید مورد توجه مخاطبان قرار نگرفتند. فیلم پینوکیو (Pinocchio) جدیدترین اثر دیزنی است که امروز در دیزنی پلاس پخش می‌شود و به همین بهانه برخی منتقدان نظرات خود را درباره آن اعلام کرده‌اند.

مطلب پیشنهادی:۲۰ فیلم برتر درباره سفر در زمان که باید ببینیدنگاهی به تار و پود سینمایی سفر در زمان
۲۰ فیلم برتر درباره سفر در زمان که باید ببینید

لایو اکشن پینوکیو به کارگردانی «رابرت زمکیس» ساخته شده که ریمیک انیمیشن کلاسیک محصول سال ۱۹۵۰ محسوب می‌شود. بدون شک می‌دانید که پینوکیو توسط یک چوب‌تراش به نام ژپتو ساخته شده که نقش او را «تام هنکس» بازی می‌کند و توسط پری آبی با بازی «سینتیا اریوو» زنده می‌شود.

علاوه بر هنکس و اریوو، اینسورث به عنوان صداپیشه این عروسک چوبی حضور دارد و لوک ایوانز نقش مربی (The Coachman) را ایفا می‌کند که مالک حیله‌گر جزیره لذت (Pleasure Island) است. جوزف گوردون لویت دیگر هنرپیشه مشهوری است که نام او در بین صداپیشه‌های فیلم پینوکیو به چشم می‌خورد. صدای او برای نقش همدم پینوکیو و «وجدان» او یعنی «جیمینی کریکت» استفاده می‌شود. در ادامه برخی از نظرات منتقدان درباره این اثر را می‌خوانیم:

پینوکیو به لایو اکشن تبدیل شده و اگرچه این کار خیلی ضروری نبود، اما فیلم آن بامزه است. با اینکه نگاه‌های جیمینی کمی غیر معمول است، اما باز هم همان داستان جادویی است که همه ما عاشقش هستیم و در ضمن تام هنکس فوق‌العاده است.

تسا اسمیت ـ راتن تومیتوز

فیلم پینوکیو یک بازگویی جذاب و شیرین است که جان تازه‌ای به این داستان نمادین بخشیده و اغلب با انتخاب‌های عجیب و غریب روایت آن را بسط داده است. اگرچه این لایو اکشن هرگز نمی‌تواند جای آن اثر جادویی کلاسیک را بگیرد، اما می‌توان گفت که یک بازسازی نسبتا لذت‌بخش از دیزنی است.

دیو لی ـ راتن تومیتوز

این فیلم نسخه کپی شده داستان اصلی است و حتی به گرد پای اثر اصلی آن نمی‌رسد. هیچ ارتباط احساسی میان پینوکیو یا ژپتو وجود ندارد و فناوری CGI حواس شما را به طور کامل از داستان پرت می‌کند. من آن را زیاد دوست نداشتم و برای من کمی ناامیدکننده بود.

فیلم پینوکیو

در نهایت می‌‌رسیم به آخرین نظر که کورتنی هاوارد از ورایتی آن را اعلام کرده و این لایو اکشن را یکی از بدترین فیلم‌های سال نامیده است:

فیلم پینوکیو به کارگردانی رابرت زمکیس افتضاح است و نقطه تاریکی در فهرست بازسازی‌های دیزنی و استفاده از طیف عظیم CGI است. این فیلم آشفته، کسل‌کننده و یکی از بدترین فیلم‌های سال است و یک بی‌حرمتی به کارتونی که انیماتورها در سال ۱۹۴۰ ساخته‌اند محسوب می‌شود.

با وجود نظرات نسبتا منفی کارشناسان، انتظار می‌رود که اکنون توجه مخاطبان به سوی انیمیشن استاپ‌موشن پینوکیو که به کارگردانی گیرمو دل تورو ساخته شده جلب شود. این انیمیشن قرار است در ماه دسامبر ۲۰۲۲ (آذر یا دی) از نتفلیکس پخش شود.

مطلب پیشنهادی:۳۰ فیلم جنگی تاریخ سینما که میخکوبتان می‌کنندنگاهی به ژانری که الهام‌بخش یک قرن سینما بوده است
۳۰ فیلم جنگی تاریخ سینما که میخکوبتان می‌کنند


ویجی‌لاگ پلاسمعرفی اسسینز کرید جدید و نمایش گاد آف وار رگناروک

تماشا از یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا