بازی

تیم جلوه‌های ویژه فیلم Ant-Man And The Wasp: Quantumania مشکل کمبود نیرو داشته است

تیم جلوه‌های ویژه فیلم Ant-Man And The Wasp: Quantumania مشکل کمبود نیرو داشته است

فیلم Ant-Man And The Wasp: Quantumania مدتی است که در سینماها اکران شده و برخلاف نمرات نسبتا پایینی که دریافت کرده بود، گویا موردپسند طرفداران قرار گرفته و تاکنون فروش جهانی آن از ۹۸ میلیون دلار فراتر رفته است. این فیلم تاکنون امتیازهای پایینی در سایت راتن تومیتوز کسب کرده و بسیاری آن را یکی از بدترین عناوین MCU تا به امروز می‌دانند.

مسائل مختلفی درباره این فیلم در نقدها مطرح شده که یکی از موضوعات تکراری آن، عملکرد ضعیف تیم جلوه‌های ویژه (CGI) است. مارول در چند سال گذشته همواره بارها به دلیل عدم به کارگیری درست VFX یا همان جلوه‌های بصری مورد انتقاد قرار گرفته و به خصوص در پروژه فیلم‌هایی نظیر She-Hulk و Thor: Love & Thunder، بسیاری از هنرمندان و تکنسین‌های جلوه‌های ویژه چندین بار به طور ناشناس صحبت کرده و از شرایط کاری بد و ددلاین‌های عجیب غریب گفته‌اند.

مطلب پیشنهادی:۱۵ خدای برتر مارولچه کسانی برتر از ابرقهرمانان خداگونه هستند؟
۱۵ خدای برتر مارول

در گزارشی از Vulture، گروه جدیدی از کارکنان تیم جلوه‌های ویژه با تجربه فراوان روی فیلم جدید انت‌من کار کرده‌اند و مشکلات آن‌ها مشابه پروژه‌های گذشته مارول است. آن‌ها ادعا کرده‌اند که تیم جلوه‌‌های بصری به شدت با کمبود نیرو مواجه بوده و مارول از آن‌ها انتظار داشته تا بتوانند در مدت زمان‌ بسیار کم بتوانند کار را تحویل دهند. به طوری که افراد بالادست نگاه بسیار ریزی به جزییات داشتند و بدون درنظر گرفتن فرصت و زمان کافی از آن‌ها درخواست انجام این تغییرات را داشته‌اند.

آن‌ها همچنین بیان کردند که برخی از آنها نزدیک به ۸۰ ساعت در هفته کار می کردند و همان‌جا می‌خوابیدند، زیرا زمان کافی برای بازگشت به خانه بین شیفت‌ها نداشتند. با این حال به نظر می‌رسد شرایط برای ساخت فیلم Ant-Man حتی سخت‌تر نیز بوده؛ زیرا مارول مایل بوده تا منابع کلیدی خود را به پروژه‌های دیگر اختصاص دهد. برای مثال مارول معمولا فیلم Black Panther: Wakanda Forever را در اولویت قرار می‌داد.

تیم جلوه‌های ویژه فیلم Ant-Man And The Wasp: Quantumania مشکل کمبود نیرو داشته است - lastech

طبق گزارش‌ها، هر دو فیلم همزمان در مرحله پس‌ از تولید بودند و توسط یک کمپانی جلوه‌های بصری کار می‌شدند، زیرا هنرمندان بسیار ماهرتر از Ant-Man گرفته می‌شدند و در خدمت تیم Black Panther قرار می‌گرفتند. یکی از کارکنان این مجموعه در این باره گفت:

از لحاظ اولویت، Wakanda Forever در صدر فهرست قرار داشت و بهترین منابع برای آن صرف شد. با توجه به فقدان چادویک بوزمن و عملکرد عالی فیلم اول این مورد قابل درک است، اما در نهایت باعث تضعیف و کاهش پتانسیل فیلم Ant-Man گردید.

با این حال فیلم Ant-Man And The Wasp: Quantumania همانطور که پیش‌تر ذکر شد توانسته در اولین روز اکران با فروش ۴۶ میلیون دلاری در سینماهای آمریکای شمالی و ۵۲ میلیون دیگر در سراسر جهان در مجموع توانست به رقم ۹۸.۶ میلیون دلاری برسد.

مطلب پیشنهادی:۱۰ فیلم زیر‌ژانر بقا که باید قبل از رفتن به فضای وحشی طبیعت تماشا کنیدطبیعت کشنده سیاره ما
۱۰ فیلم زیر‌ژانر بقا که باید قبل از رفتن به فضای وحشی طبیعت تماشا کنید


چرا بازی‌های بزرگ از ایندی‌ها شکست خوردند؟ 

شینجی میکامی از استودیو Tango Gameworks جدا می‌شود - lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا