تکنولوژی

اپل ظاهرا می‌خواهد به اپل واچ دوربین اضافه کند

اغلب حق اختراع‌هایی که توسط شرکت‌های بزرگ فناوری به ثبت می‌رسند، در نهایت سر از سایت‌های خبری و تحلیلی مرتبط در می‌آورند، بخصوص اگر آن حق اختراع و امتیاز ثبت شده متعلق به اپل باشد. اکنون نیز تازه‌ترین طرح ثبت شده توسط اپل که به این سرنوشت دچار شده، در خصوص نحوه استفاده از دوربین در اپل واچ است.

تصور استفاده از اپل واچ یا هر ساعت هوشمند دیگری برای عکس‌برداری امر دشواری نیست، با این وجود طرح اپل نسبت به عملکرد دوربین سایر ساعت‌های هوشمند موجود متفاوت است چراکه اینجا خود ساعت هوشمند حامل دوربین است.

آنطور که از حق اختراع منتشر شده بر‌می‌آید، ظاهرا اپل در پی آن است که یک دوربین را در بدنه اپل واچ جای دهد. ایده این طرح نیز بر این مبناست که کاربر به جای استفاده از گوشی تنها با بالا آوردن مچ دست خود به عکس‌برداری بپردازد.

حق اختراع استفاده از دوربین در اپل واچ

استفاده از دوربین در اپل واچ

با استناد به گزارش Patently Apple، عملکرد این دوربین مذکور بدین شکل نیست که تنها با اشاره به موضوعی خاص عکس‌برداری انجام شود (هرچند که این قابلیت را هم دارد)، بلکه استفاده از آن با یک وسیله جانبی دارای «مکانیسم رهاسازی» صورت می‌گیرد.

این وسیله به کاربر امکان می‌دهد تا مثل دوربین‌های دیجیتال قدیمی با کنار زدن بخشی از بدنه دسترسی به دوربین و متعاقبا عکس‌برداری با آن ایجاد شود. طبق توضیحات موجود در این طرح، حتی فضایی هم برای استفاده از فلش در نظر گرفته شده است.

حق اختراع استفاده از دوربین در اپل واچ

همچنین قبل از اینکه بپرسید «این قابلیت به درد چه کسی می‌خورد؟» در نظر داشته باشید لحظات بسیاری مانند اولین قدم‌های کودک یا دویدن حیوان خانگی در زندگی وجود دارند که به علت تاخیر در بیرون آوردن یا پیدا کردن گوشی از ثبت شدن باز می‌مانند.

وجود یک دوربین روی مچ دست احتمال از دست رفتن چنین لحظات گذرایی را کمتر می‌کند، همچنین استفاده از آن می‌تواند در برخی شرایط اضطراری که نیاز به یک مدرک بصری از حادثه احساس می‌شود نیز کارآمد باشد، جدا از همه این موارد فناوری‌های جدید اغلب اوقات «باحال» هستند.

در پایان اشاره به این مورد نیز خالی از لطف نیست که نام «تایلر اس بوشنل» یکی از مخترعین کلید دیجیتال اپل واچ نیز پای این طرح دیده می‌شود و شاید به معنای این باشد که روزی استفاده از دوربین در اپل واچ به حقیقت خواهد پیوست.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا