بازی

بررسی اجمالی شغل تکنسین داروخانه

بررسی اجمالی شغل تکنسین داروخانه

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تکنسین های داروخانه اعضای حیاتی تیم مراقبت های بهداشتی هستند و برای ارائه درمان دارویی ایمن و موثر به بیماران ضروری هستند. یک تکنسین داروخانه از نزدیک با داروسازان و سایرمتخصصان مراقبت های بهداشتی در محیط های مختلف مانند بیمارستانها، کلینیک ها و داروخانه های محلی کار می کند.

وظایف تکنسین داروخانه ها

  • تهیه و توزیع دقیق داروهای بیمار،
  • انجام محاسبات
  • داروهای استریل از جمله داروهای مورد استفاده برای درمان سرطان را تهیه کنید.
  • اطلاعات دقیق بیمار را جمع آوری کنید
  • رسیدگی به ادعاهای صورتحساب شخص ثالث و کمک به تکمیل مجوز قبلی.
  • برای به دست آوردن تاریخچه دارویی مستقیماً با بیماران کار کنید
  • کمک به مدیریت مطالعات دارویی تحقیقاتی
  • استفاده از فناوری برای کمک به حفظ سوابق دقیق بیمار، موجودی داروها و سفارشات
  • از انطباق با الزامات نظارتی اطمینان حاصل کنید.

قوانین وزارت بهداشت فعالیت هایی را که تکنسین های داروخانه می توانند انجام دهند، تعیین می کند.اطلاعات بیشتر در مورد نقش ها و مسئولیت های یک تکنسین داروخانه را می توان در وب سایت جهاد دانشگاهی یافت.

چرا تکنسین داروخانه شوید؟

فرصت های شغلی متنوعی برای کار تمام وقت و پاره وقت به عنوان تکنسین داروخانه وجود دارد،به ویژه برای تکنسین هایی که آموزش با مدرک وزارت بهداشت یا تجربه قبلی دارند.

  • خدمات بهداشتی و درمانی یکی از بزرگترین صنایع کشور است که بیش از 1 میلیون شغل از جمله خوداشتغالی دارد.
  • ده شغل از 20 شغلی که پیش بینی می شود سریع ترین رشد را داشته باشند، در خدمات بهداشتی متمرکز شده اند.
  • پیش بینی می شود مشاغل مراقبت های بهداشتی از سال 2018 تا 2028 بیشتر از هر گروه شغلی دیگری شغل ایجاد کنند.
  • اکثر مشاغل داروخانه به کمتر از 4 سال تحصیلات دانشگاهی نیاز دارند.

تکنسین‌های داروخانه در حال حاضر تقاضای بسیار بالایی دارند و انتظار می‌رود که این تقاضا همچنان ادامه داشته باشد، زیرا داروخانه‌ها خدمات مراقبت از بیمار را گسترش می‌دهند، نقش و نیاز به تکنسین‌های داروخانه نیز افزایش می‌یابد. پیش‌بینی می‌شود که استخدام تکنسین داروخانه به دلیل استفاده رو به رشد به سرعت توسعه یابد.داروها به عنوان یک درمان برای بیماران، تعداد بیشتری از افراد میانسال و مسن افرادی که معمولاً از خدمات مراقبت های بهداشتی بیشتری استفاده می کنند، نیاز به تکنسین ها را در همه جا افزایش می دهند.

با آموزش و تجربه مناسب، تکنسین‌های داروخانه ممکن است به نقش‌های نظارتی ارتقاء یابند، ممکن است به دنبال تخصص باشند (مثلاً ترکیبات استریل، انفورماتیک)، یا ممکن است تحصیلات وآموزش‌های بیشتری را برای تبدیل شدن به یک داروساز دنبال کنند. تکنسین ها می توانند در زمینه هایی مانند ترکیب استریل، اتوماسیون داروخانه، مدیریت داروهای خطرناک، مدیریت چرخه درآمد، سیستم های اطلاعاتی سلامت (از جمله سلامت از راه دور) و تجویز واکسن مهارت های تخصصی کسب کنند.

تکنسین ها در ساعات مشابهی کار می کنند که داروسازان کار می کنند. اینها می‌تواند شامل عصرها، شب‌ها، آخر هفته‌ها و تعطیلات باشد، به‌ویژه در مراکزی که 24 ساعت شبانه روز باز هستند، مانند بیمارستان‌ها و برخی داروخانه‌های محلی، با افزایش سن، تکنسین‌ها اغلب کنترل بیشتری بر ساعات کار خود به دست می‌آورند. فرصت های زیادی برای کار پاره وقت در بیمارستان ها و محیط های اجتماعی وجود دارد.

بیمارستان ها و مراکز بهداشتی

جلسات و شرکت در بیمارستان‌ها و سیستم‌های بهداشتی، شغل تکنسین داروخانه شامل مراقبت ازبیمار می‌شود. تکنسین‌های داروخانه در مراکز مراقبت‌های بهداشتی، مانند بیمارستان‌هاو کلینیک‌های سرپایی، اغلب علاوه بر پر کردن نسخه‌ها برای بیماران و تحویل روزانه آن‌ها، مسئولیت‌های دیگری نیز دارند. با آموزش اضافی، فعالیت ها ممکن است شامل گرفتن تاریخچه دارویی، تسهیل انتقال مراقبت، پیشگیری از انحراف، و برنامه های کمک دارویی یا مدیریت زنجیره تامین باشد. نقش‌های تکنسین پیشرفته یا تخصصی متعددی در این تنظیمات وجود دارد. اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید مستقیماً با بیماران و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی کار کنید و بخشی فعال در یک تیم پزشکی باشید، شغل تکنسین داروخانه در بیمارستانها انتخاب خوبی است.سایر تنظیمات کاری برای تکنسین های داروخانه عبارتند از:

 داروخانه های جامعه

 بسیاری از مشاغل تکنسین داروخانه در داروخانه های محلی مانند آنهایی که در خواربارفروشی یا داروخانه محلی خود پیدا می کنید، موجود است. کار در داروخانه ها به معنای کار بامردم است. تکنسین ها درخواست های کتبی نسخه را از بیماران دریافت می کنند و تطبیق دارو را انجام می دهند. آنها همچنین ممکن است نسخه های ارسال شده به صورت الکترونیکی را از مطب پزشکان دریافت کنند، و در برخی استان ها، آنها اجازه دارند درخواست ها را از طریق تلفن پردازش کنند.آنها باید بررسی کنند که اطلاعات روی نسخه کامل و دقیق است. برای تهیه نسخه، تکنسین ها دارورا بازیابی، شمارش، وزن، اندازه گیری و گاهی اوقات مخلوط می کنند. تکنسینها ممکن است پروفایل های بیمار را ایجاد و نگهداری کنند و همچنین بیمه را پردازش کنند.

داروخانه های خرید پستی

داروخانه های پستی فرصتی را برای ارائه خدمات به طیف وسیع تری از مشتریان نسبت به داروخانه های محلی ارائه می دهند. اگر به دنبال شغل تکنسین داروخانه هستید که در آن می توانید مستقل یا پشت صحنه کار کنید، شاید انفرادی ترین محل کار در بین سه محل کار، سفارش پستی عالی باشد.

پیدا کردن موقعیت شغلی

رویکردهای متعددی برای تحصیل و آموزش برای تبدیل شدن به یک تکنسین داروخانه وجوددارد که شامل برنامه‌های آموزشی و آموزشی رسمی و استاندارد، آموزش در حین کارو دوره‌های آنلاین می‌شود. اجزای زیر در تعیین فرصت ها و حقوق تکنسین داروخانه شما نقش دارند.

 سطح تحصیلات – داشتن سطح تحصیلات بالاتر، مانند تکمیل یک برنامه آموزش تکنسین معتبر، ممکن است شما را به یک نامزد شغلی جذاب‌تر تبدیل کند و به پیشرفت شما کمک کند و به شما کمک می کند حقوق تکنسین داروخانه خود را افزایش دهید

 صدور گواهینامه – بسته به کارفرمای شما، مدرک تکنسین داروخانه ممکن است مورد نیاز باشد.تمرین حرفه ای و مراقبت از بیمار، و حقوق تکنسین داروخانه شما احتمالاً منعکس کننده این است.

موقعیت جغرافیایی – جایی که شما زندگی می کنید در تعیین حقوق شما نقش دارد، کارفرمایان در منطقه شما ممکن است به دلیل حقوق محلی بیشتر یا کمتر از میانگین حقوق یک تکنسین داروخانه بپردازند.

 نوع کارفرما-اگر در بیمارستان یا یک زنجیره خرده فروشی بزرگ کار می کنید، آنها اغلب قادر به پرداخت هستند.

دیگر فرصت های شغلی بازار کار

یکی از دیگر موقعیت های شغلی در بازار کار پزشکی که تقاضای بالایی دارد، فوریت پزشکی و امدادگر می باشد که به طور کامل در سایت به اون پرداختیم.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا