رمز ارز

رالی صعودی جدید بیت کوین با دوره‌های قبلی چه تفاوتی دارد؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهند که در رالی اخیر بازار، بیت کوین هنوز افزایش حجم معاملات درون زنجیره‌ای و تعداد آدرس‌های فعال را که از مشخصه‌های بازارهای صعودی است، تجربه نکرده است.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

شرکت تحلیلی کریپتوکوانت (CryptoQuant) در گزارش جدید خود که بازگشت قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ را ارزیابی می‌کند، هشدار داده که این ارز دیجیتال ممکن است هنوز ضعیف‌تر از آن چیزی باشد که به نظر می‌رسد. در واقع، اگرچه بسیاری از شاخص‌های آنچِین به رنگ سبز در آمده‌اند و حتی برخی از آنها سیگنال‌های صعودی‌ای را چشمک می‌زنند که برای سال‌ها دیده نشده بودند، اما هنوز گروهی از تحلیلگران در مورد روند صعودی بیت کوین تردید دارند.

به گزارش سایت کوین‌تلگراف، Yonsei_dent، از شرکت کریپتوکوانت، یکی از آنهایی است که می‌گوید روند قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ با بازارهای گاوی قبلی همخوانی ندارد. به گفته او، مشکل اصلی در آدرس‌های فعال نهفته است که با وجود افزایش تقریباً ۵۰ درصدی قیمت بیت کوین از ابتدای سال تا به امروز، هنوز تعداد آنها افزایش پیدا نکرده است.

به گفته Yonsei_dent، آدرس فعال شاخصی است که تمام آدرس‌های ارسال و دریافت بیت کوین را شامل می‌شود و تقاضای فعال در بازار را نشان می‌دهد. او با انتشار نمودار زیر می‌گوید:

می‌توانید ببینید که میانگین متحرک ۳۰ روزه آدرس‌های فعال هم در طول بازار صعودی ۲۰۱۹ و هم هنگام خروج بازار از شوک کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. با این حال، در رالی سال ۲۰۲۳، هیچ افزایشی در آدرس‌های فعال مشاهده نمی‌شود.

رالی صعودی جدید بیت کوین با دوره‌های قبلی چه تفاوتی دارد؟
میانگین متحرک ۳۰ روزه آدرس‌های فعال بیت کوین.

علاوه بر این، شرکت تجزیه و تحلیل گلس‌نود (Glassnode) نیز در گزارش جدید خود خاطرنشان کرده که حجم معاملات درون زنجیره‌ای پایین است؛ زیرا هم هولدرهای بلندمدت (LTH) و هم هولدرهای کوتاه‌مدت (STH) تمایلی به خرج کردن ندارند.

این شرکت در گزارش خود می‌نویسد:

با وجود رشد خالص در فعالیت‌های درون زنجیره‌ای، و ثبت بالاترین میزان UTXOها (خروجی خرج نشده تراکنش)، حجم نقل و انتقالات توسط هولدرهای بلندمدت و کوتاه‌مدت به طور قابل‌توجهی کاهش یافته است.

رالی صعودی جدید بیت کوین با دوره‌های قبلی چه تفاوتی دارد؟
حجم معاملات درون زنجیره‌ای بیت کوین.

در همین حال، برخی نشانه‌های دلگرم‌کننده از بهبود احساسات در بازار هم وجود دارد. برای مثال، کوین‌هایی که توسط هولدرهای بلندمدت به صرافی‌ها ارسال می‌شوند، عمدتاً در سوددهی هستند. در اواسط ماه ژانویه، شرکت گلس‌نود گزارش کرده بود که ۵۸ درصد از کوین‌های ارسال‌شده به صرافی‌ها توسط هولدرهای بلندمدت با ضرر منتقل شده‌اند، در حالی که در اوایل این هفته، این رقم تنها ۲۱ درصد بود.

رالی صعودی جدید بیت کوین با دوره‌های قبلی چه تفاوتی دارد؟
کاهش ضرر هولدرهای بلندمدت بیت کوین.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا