بازی

سریال مست عشق به کارگردانی حسن فتحی در ایام نوروز پخش می‌شود [به‌روزرسانی: تکذیب شد]

سریال مست عشق به کارگردانی حسن فتحی در ایام نوروز پخش می‌شود [به‌روزرسانی: تکذیب شد]

به‌روزرسانی: مهران برومند، تهیه‌کننده «مست عشق» در واکنش به پخش این اثر به صورت یک سریال هشت قسمتی در نوروز گفت که چنین اخباری حقیقت ندارد. وی افزود: «اعلام می‌کنیم «مست عشق» در مراحل فنی نهایی است و کماکان برنامه پخش آن در قالب یک فیلم سینمایی و پنج قسمت سریال خواهد بود و زمان پخش دقیق و اخبار دیگر تنها از طریق روابط عمومی پروژه اعلام خواهد شد.»

خبر اصلی: سریال مست عشق یکی از آن آثاری است که تا به حال حواشی بسیاری را به دنبال داشته است. از فروش حق پخش آن به یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان گرفته تا حرام دانستن تولید آن توسط برخی از مراجع تقلید! با این حال به‌نظر می‌رسد این سریال که این روزها عوامل سازنده به صورت فشرده در حال دوبله‌اش هستند، بالاخره قرار است در ایام نوروز از طریق شبکه نمایش خانگی پخش شود.

مطلب پیشنهادی:۱۰ فیلم فانتزی افسانه‌ای تاریک که هدفشان کودکان نیستفانتزی‌هایی که برای تمام سنین مناسب نیستند!
۱۰ فیلم فانتزی افسانه‌ای تاریک که هدفشان کودکان نیست

همه‌چیز از سال ۱۳۹۷ شروع شد؛ زمانی که «مست عشق» در قالب پروژه‌ی مشترک کشور ایران و ترکیه (با سرمایه‌گذاری کمپانی‌های simarya film production و ENG yepim medya) وارد فاز تولید شد. مدتی بعد و با همه‌گیری کرونا مراحل فیلمبرداری این عنوان که از قضا چیزی به اتمام آن نمانده بود متوقف شد و در ادامه فتحی حسن فتحی کارگردان درگیر تولید سریال «جیران» شد. در همین بین این عنوان که قرار بود در قالب یک فیلم سینمایی در سینماها اکران شود حال به دلیل دخالت سرمایه‌گذار ترکیه‌ایی، در حد و اندازه‌ی یک سریال تلویزیونی تهیه و تولید می‌شد. مدتی بعد هم تیزرهایی از این سریال منتشر شد که واکنش مهران برومند؛ تهیه‌کننده و حسن فتحی را به دنبال داشت.

سریال مست عشق
بازیگر سمت چپ؛ پارسا پیروزفر در نقش مولانا

محمدامین بهتویی؛ خبرنگار و دبیر تحریریه lastech در این رابطه نوشت: «چند ماه بعد از نامه‌نگاری‌ها و جدال رسانه‌ایی تهیه‌کننده ایرانی و‌ ترکیه‌ایی پروژه «مست عشق» حالا ظاهرا فیلم حسن فتحی برای پخش به یک شبکه ماهواره‌ایی فارسی‌زبان فروخته شده. طی روزهای گذشته یک شبکه ماهواره‌ایی فارسی‌زبان با نمایش تیزرهایی از پخش سریال مست عشق خبر داده! پیگیری‌های انجام شده از سرمایه‌گذار ترکیه‌ایی حاکی از درستی این خبر است. این سرمایه‌گذار اعلام کرده تدوین و مراحل فنی این فیلم به پایان رسیده و با توجه به عدم اقدام طرف ایرانی برای اکران، قرارداد پخش سریال «مست عشق» با این شبکه ماهواره‌ایی بسته شده و این روزها دوبله فارسی آن در حال انجام است تا پخش آن آغاز شود».

سرانجام اما بعد از کش و قوس‌های فراوان، طرف ترک کلیه امتیازات فیلم را به طرف ایرانی واگذار کرد. جالب است بدانید اواخر مرداد ماه امسال بود که مهران برومند اعلام کرد این فیلم به‌زودی در ایران و ترکیه به صورت همزمان اکران می‌شود و بعد از اکران سینمایی، نسخه مینی‌سریال شش قسمتی آن هم توسط یکی از پلتفرم‌ها منتشر خواهد شد.

مست عشق
شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی

حالا گویا ماجرای اکران فیلم پیش از انتشار سریال لغو شده و عوامل تصمیم گرفته‌اند نسخه مینی‌سریالی «مست عشق» را در هشت قسمت منتشر کنند.

سریال مست عشق داستان چگونگی آشنایی شمس تبریزی با مولانا و دوستی آن‌ها را روایت می‌کند. فیلمنامه‌ی این اثر را فرهاد توحیدی نوشته و توسط حسن فتحی کارگردانی شده است.

پارسا پیروزفر در نقش مولانا جلال‌الدین محمد بلخی و شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی از بازیگران فارسی‌زبان و ایرانی‌تبار این عنوان هستند. از سوی دیگر بانسو سورال در نقش مریم، هانده ارچل در نقش کیمیا خاتون (دختر مولانا) و ابراهیم چلیک‌کول در نقش اسکندر بازیگران ترکی هستند که قرار است در این سریال به ایفای نقش بپردازند.

مطلب پیشنهادی:رتبه بندی فیلم های جهان سینمایی شرک، از بدترین تا بهتریننگاهی به افسانه‌ای ترین جهان‌ فانتزی
رتبه بندی فیلم های جهان سینمایی شرک، از بدترین تا بهترین


بازی دد اسپیس چطور ساخته شد؟

یوبیسافت در E3 2023 یکی از فرنچایزهای نادیده گرفته شده خود را احیا می‌کند - lastech
با کلیک روی تصویر از یوتوب lastech تماشا کنید!

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا