رمز ارز

این پروژه جدید، غول‌های دنیای NFT را پشت سر گذاشت!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس داده‌های پلتفرم DappRadar، بازار بلور (Blur) در هفت روز گذشته شاهد 460 میلیون دلار معامله NFT اتریوم بوده که افزایشی 361 درصدی را نسبت به دوره هفت روزه قبلی دارد. در همین حال، بازار معروف اوپن‌سی (OpenSea) تنها شاهد افزایش 12 درصدی حجم معاملات و ثبت 107 میلیون دلار معامله در آن دوره بوده است. جایگاه سوم هم متعلق به X2Y2 است که در آن بازه زمانی، 11 میلیون دلار معامله داشته است.
در همین حال، ارزش بازار BLUR (توکن بومی بازار بلور) با قیمت فعلی 1.20 دلار به ازای هر توکن، 466 میلیون دلار است. به نظر می‌رسد که برخی از کلکسیونرهای NFT سرمایه‌های به دست آمده در طول ایردراپ را برای خرید NFT برمی‌گردانند و همان‌طور که داده‌های بازار نشان می‌دهد، آنها در درجه اول از بازار بلور برای خرید و فروش NFT استفاده می‌کنند.
در همین حال، بر اساس توییتی که توسط تیم بلور منتشر شده، این بازار همچنین از لحاظ استفاده از سوخت شبکه به پروتکل شماره 1 در بلاکچین اتریوم تبدیل شده و از Uniswap و Seaport پیشی گرفته است.
بازار بلور در حال انتشار ایردراپ توکن «فصل 2» خود است و به طور خاص خاطرنشان کرده معامله‌گرانی که «برای مجموعه‌های برتر نزدیک‌تر به کف قیمت پیشنهاد می‌دهند، پاداش بیشتری دریافت می‌کنند». به عبارت دیگر، معامله‌گرانی که پیشنهادی نزدیک به قیمت کف (یعنی ارزان‌ترین NFT موجود برای یک پروژه خاص) را برای یک پروژه محبوب ارائه می‌کنند، پاداش نهایی خود را به حداکثر می‌رسانند.
در همین حال، بازار اوپن‌سی که برای مدت‌ها پیشتاز بازار NFT از نظر حجم معاملات بود، تحت تأثیر شور و هیجان معاملات بازار بلور قرار گرفته است. تیم اوپن‌سی روز جمعه اعلام کرد که به طور موقت کارمزد 2.5٪ بازار خود را کاهش داده و برخی از حمایت‌های اجرای حق امتیاز تولیدکنندگان را کاهش خواهد داد. این بدان معنا است که اوپن‌سی، در تلاش برای رقابت با بلور، عملاً از هزینه‌هایی که منبع اصلی درآمد آن است و همچنین از هزینه‌هایی که اکثر پروژه‌های NFT را تأمین مالی می‌کنند، صرف نظر می‌کند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا