عمومی

ارائه‌ گزینه حذف حساب کاربری در اپلیکیشن‌های iOS به‌زودی اجباری خواهد شد

اپل به اجرای دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌ی در اپ‌استور شهرت دارد. وقتی توسعه‌دهندگان سعی می‌کنند از محدودیت‌های درنظرگرفته‌شده‌ی این شرکت عبور کنند، غول فناوری کوپرتینو از چنین اقدامی به‌راحتی نخواهد گذشت. به‌عنوان مثال، هنگامی‌که فورت‌نایت روش پرداختی غیر از روش پرداخت درون‌برنامه‌ای اپ‌استور را به کاربران خود ارائه داد، اپل بدون هیچ تردیدی حساب اپیک‌گیمز را مسدود کرد و نتیجه این بود که اپیک‌گیمز امتیاز قراردادن محصولات خود را در فروشگاه اپل از دست داد.

بااین‌حال، سخت‌گیری اپل به‌عنوان یکی از رهبران دنیای فناوری می‌تواند برای کاربران مفید باشد. این امر به‌ویژه در دستورالعملی که این شرکت ماه آینده اجرا خواهد کرد، به‌خوبی آشکار است. توسعه‌دهندگانی که به کاربران اجازه می‌دهند در اپلیکیشن‌ آن‌ها ثبت‌نام کنند، باید گزینه‌ای برای حذف حساب کاربری ارائه دهند. این قانون مدت‌ها قبل اعلام و سرانجام در ۳۰ ژوئن (۹ تیر ۱۴۰۱) اجرایی خواهد شد. البته این احتمال هم وجود دارد که اپل اجرای این سیاست جدید را دوباره به‌تعویق بیندازد.

به‌گزارش XDA، اپل در پستی در وب‌سایت توسعه‌دهندگان خود اعلام کرد سازندگان اپلیکیشن تا ۳۰ ژوئن فرصت دارند از قانون جدید مبنی‌بر ارائه‌ی گزینه‌ی حذف حساب کاربری پیروی کنند. توسعه‌دهندگانی که اپلیکیشن‌ آن‌ها دکمه‌ی ایجاد حساب کاربری به کاربران ارائه می‌دهد باید گزینه‌ای برای حذف حساب ارائه دهند تا افراد برای انجام این کار مجبور نباشند با پشتیبانی تماس بگیرند یا از مسیرهای طولانی برای حذف حساب آنلاین و داده‌های خود از سروری خاص اقدام کنند. این دستورالعمل جدید به‌ویژه برای افرادی مفید خواهد بود که در کشورهایی زندگی می‌کنند که قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای محافظت از داده‌ها ندارند.

مقاله‌های مرتبط:

  • احتمال استفاده از قابلیت نمایشگر همیشه‌روشن در آیفون 14 پرو قوت گرفت
  • اپل زمان‌بندی برگزاری رویداد WWDC 2022 را اعلام کرد

ناگفته نماند غیرفعال کردن موقت یا مسدودکردن حساب کافی نیست و اپلیکیشن‌ها باید دکمه‌ای برای حذف دائمی حساب کاربری با قابلیت تشخیص آسان ارائه دهند تا کاربر با استفاده از آن بتواند همه‌ی داده‌های خود را از سرور آن اپلیکیشن حذف کند. بدیهی است اگر قوانین محلی با این دستورالعمل مغایرت داشته باشد، توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌هایشان را بر این اساس تنظیم کنند. جزئیات کامل سیاست جدید اپل در وب‌سایت توسعه‌دهندگان این شرکت منتشر شده است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا