رمز ارز

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته دوم آذر)

زمان مطالعه: 3 دقیقه

اگرچه بیت ‌کوین و آلت ‌کوین‌ها شروع به انتشار سیگنال‌هایی از تغییر روند کرده‌اند، اما برخی ریسک‌های نزولی همچنان وجود دارند.

به گزارش سایت کوین تلگراف، داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم Coinglass نشان می‌دهند که بازده ماهانه بیت کوین در نوامبر ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ منفی بوده و به دنبال آن، در ماه دسامبر کاهش بیشتری داشته است. حال، سؤالی که برای معامله‌گران پیش آمده، این است که آیا تاریخ تکرار خواهد شد و قیمت بیت کوین دوباره در ماه دسامبر کاهش خواهد یافت یا خریداران خواهند توانست با تحت کنترل گرفتن اوضاع، قیمت این ارز دیجیتال را بالاتر ببرند؟

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

در ادامه، به بررسی نمودار قیمتی دو رمزارز برتر بازار، یعنی بیت کوین و اتریوم می‌پردازیم.

بیت کوین

در تاریخ ۳۰ نوامبر، قیمت بیت کوین به بالای مثلث نزولی و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۶،۹۴۹ دلار) صعود کرد. این حرکت می‌تواند اولین نشانه از به پایان رسیدن روند نزولی باشد.

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته دوم آذر)
نمودار روزانه BTC/USDT.

شیب منحنی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در حال صاف شدن است و شاخص قدرت نسبی (RSI) درست زیر نقطه میانی قرار دارد که نشان‌دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است. اگر گاوها بتواند قیمت را به بالای مقاومت بالاسری در ۱۷،۶۲۲ دلار برسانند، این تعادل به نفع گاوها تغییر خواهد کرد.

اگر خریداران موفق شوند قیمت را بالاتر از این سطح حفظ کنند، جفت BTC/USDT می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۸،۳۴۹ دلار) برسد. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مانع عمل کند، اما در صورتی که پشت سر گذاشته شود، بیت کوین به سمت ۲۱،۵۰۰ دلار حرکت خواهد کرد.

در مقابل، اگر گاوها نتوانند قیمت را به بالای ۱۷،۶۲۲ دلار برسانند، این جفت می‌تواند برای مدتی در محدوده باقی بماند.

اتریوم

اتر همچنان در داخل الگوی کانال نزولی معامله می‌شود، اما گاوها در تلاش هستند تا شرایط را در کوتاه مدت به نفع خود تغییر دهند. خریداران در ۳۰ نوامبر قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱،۲۴۵ دلار) رساندند که نشان‌دهنده تقاضا در سطوح بالاتر است.

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته دوم آذر)
نمودار روزانه ETH/USDT.

خرس‌ها اکنون دوباره تلاش خواهند کرد تا بهبود را در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱،۳۳۵ دلار) متوقف کنند، اما احتمال بریک آوت به بالاتر از این سطح زیاد است. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ETH/USDT می‌تواند به خط مقاومت کانال صعود کند. این سطح ممکن است یک مانع بزرگ برای گاوها باشد.

از طرف دیگر، عدم موفقیت در افزایش قیمت به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه ممکن است فرصتی را برای خرس‌ها ایجاد کند تا این جفت را دوباره به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگردانند. در چنین شرایطی، اتریوم می‌تواند سودهای اخیر خود را از دست داده و به ۱،۱۵۱ دلار سقوط کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا