تکنولوژی

آیفون 14 به دوربین سلفی پیشرفته و بسیار گران‌تر از نسل قبلی مجهز می‌شود

قابلیت‌های جدید گوشی‌های آیفون اپل همیشه مورد توجه طرفداران آن‌ها بوده و حالا گفته می‌شود غول فناوری، آیفون 14 را با دوربین سلفی رده بالا گران‌قیمت‌تری راهی بازار خواهد کرد که از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند و توسط کره‌ای‌ها ساخته می‌شود. ظاهرا قیمت این دوربین سه برابر نسل قبلی است که شاید روی قیمت نهایی آیفون‌های آینده تاثیر بگذارد.

طبق گزارش نشریه کره‌ای ET News، اپل برای تامین دوربین سلفی آیفون 14 یک تامین‌کننده چینی را برکنار کرده تا شرکت کره‌ای LG Innotek در کنار شرکت ژاپنی شارپ (Sharp) به این کار مشغول باشند. گفته می‌شود کوپرتینویی‌ها ابتدا قصد داشتند این تصمیم را برای دوربین سلفی آیفون 15 انجام دهند، اما ظاهرا برنامه آن‌ها تغییر کرده است.

افزایش قیمت آیفون 14؟

آیفون 14

در ادامه این گزارش به عنوان دلایل تصمیم اپل توضیح داده شده که غول فناوری، دوربین سلفی آیفون 14 را به عنوان یک بخش «رده بالا» طبقه‌بندی کرده است و همچنین درباره کیفیت نمونه‌های تولید شده توسط تامین‌کنندگان چینی، نگرانی‌هایی وجود دارد. با این حال، گفته می‌شود که قیمت دوربین جلوی جدید تقریبا سه برابر بیشتر از واحد‌های استفاده شده در مدل‌های قبلی آیفون است، بنابراین، باید دید این تصمیم روی قیمت نهایی دستگاه چه تاثیری خواهد گذاشت.

درباره دوربین سلفی آیفون 14، «مینگ-چی کو»، تحلیلگر مطرح محصولات کوپرتینویی‌ها اواخر فروردین‌ ماه گفته بود که دوربین سلفی سری آیفون 14 از فناوری فوکوس خودکار بهره می‌برد. کو در آن زمان گفته بود که تمام چهار مدل این سری، دارای دوربین جلو بهبودیافته با فوکوس خودکار و همچنین دریچه دیافراگم عریض‌تر f/1.9 خواهند بود.

زمانی که دریچه دیافراگم دوبین عریض‌تر باشد، نور بیشتری از لنز آن عبور خواهد کرد و در نتیجه، کیفیت تصویر بهبود پیدا می‌کند. بنابراین تمام موارد گفته شده توسط کو در آن زمان، می‌تواند به وجود دوربین سلفی رده بالا اشاره داشته باشد.

اکنون گفته می‌شود ال جی اینوتک که برای اولین بار در تاریخ آیفون به عنوان یک شرکت کره‌ای دوربین سلفی آن را تامین می‌کند، تولید انبوه آن را آغاز کرده تا پیش از عرضه آیفون 14 در ماه سپتامبر سال جاری، آمادگی داشته باشد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا