شبكه اجتماعی

تیک آبی اینستاگرام و فیس‌بوک هم فروشی می‌شوند

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا (صاحب اینستاگرام و فیسبوک) در حساب فیسبوک خود اعلام کرد که نشان آبی رنگ این دو شبکه اجتماعی به زودی با هزینه ماهیانه ۱۲ تا ۱۵ دلار، در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این ویژگی جدید، ابتدا در استرالیا و نیوزلند فعال خواهد شد.

به گزارش lastech از ایندیپندنت، پیش از این نشان آبی در شبکه‌های اجتماعی تنها برای اشخاص شناخته شده، سازمان‌ها، رسانه‌ها و کاربرانی از این دست در نظر گرفته می‌شد اما سال گذشته، ایلان ماسک پس از خرید توییتر این ویژگی را در ازای دریافت مبلغی به صورت ماهیانه، در اختیار کاربران قرار داد و حالا نیز زاکربرگ و متا، راه او را پیش گرفته‌اند.

شرکت مادر فیس بوک و اینستاگرام اعلام کرد سرویس اشتراک ماهانه “متا وریفاید” (Meta Verified) را تست خواهد کرد که به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از آی دی دولتی، حساب خود را احراز هویت کرده و تیک آبی بگیرند.

متا پلتفرمز، این سرویس اشتراک برای فیس بوک و اینستاگرام را که شامل حفاظت بیشتر در برابر جعل هویت بوده و هزینه اشتراک آن ۱۱.۹۹ دلار در ماه برای وب و ۱۴.۹۹ دلار در اندروید و سیستم عامل iOS است، تا اواخر هفته جاری راه‌اندازی خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، اپلیکیشنهای شبکه اجتماعی دیگر نظیر اسنپ و تلگرام، سال میلادی گذشته، سرویس اشتراک پولی را به عنوان منبع جدیدی از درآمدزایی، راه اندازی کردند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا