عمومی

مشخصات هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ در مراسم جدید گوگل اعلام می‌شود؟

مشخصات هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ در مراسم جدید گوگل اعلام می‌شود؟

طبق اعلام گوگل، رویداد سالانه‌ی I/O در تاریخ ۱۴ می (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزار خواهد شد. غول جست‌وجوی اینترنت با انتشار پستی در ایکس (توییتر سابق) به این نکته اشاره کرد که در رویداد مذکور خبرهایی از دنیای واقعیت افزوده ارائه می‌شود.

باتوجه‌به همکاری گوگل، کوالکام و سامسونگ برای تولید هدست واقعیت ترکیبی (XR)، به‌نظر می‌رسد صحبت‌های گوگل درباره‌ی واقعیت افزوده، ارتباط مستقیمی با هدست مورد انتظار سامسونگ داشته باشد.

سامسونگ در فوریه‌ی ۲۰۲۳ (بهمن و اسفند ۱۴۰۱) از توسعه‌ی هدست واقعیت ترکیبی با همکاری گوگل و کوالکام خبر داد. از آن زمان تاکنون شایعات و خبرهای زیادی درباره‌ی این محصول منتشر شده است که ازجمله می‌توان به تشکیل تیم اختصاصی سامسونگ برای توسعه‌ی هدست واقعیت ترکیبی و عرضه‌ی احتمالی آن در کنار گوشی‌های هوشمند گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ در جولای ۲۰۲۴ (تیر و مرداد ۱۴۰۳) اشاره کرد.

سامسونگ احتمالاً از پلتفرم اختصاصی مبتنی‌بر اندروید در هدست واقعیت ترکیبی خود استفاده خواهد کرد. از دیگر ویژگی‌های مورد انتظار این محصول می‌توان به جدیدترین و قدرتمندترین تراشه‌ی اختصاصی کوالکام برای هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی یعنی اسنپدراگون XR 2 پلاس نسل ۲ و نمایشگر micro-OLED سونی اشاره کرد.

براساس برخی گمانه‌زنی‌ها، قیمت هدست واقعیت مجازی سامسونگ بسیار کمتر از قیمت هدست واقعیت مجازی اپل یعنی ویژن پرو خواهد بود. با وجود تفاوت قیمت بالا، انتظار می‌رود کاربران، هدست واقعیت مجازی سامسونگ را با ویژن پرو مقایسه کنند.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا