رمز ارز

رکوردشکنی دوباره اتریوم؛ این بار به چه علت؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس داده‌های منتشرشده توسط پلتفرم DefiLlama، تعداد توکن‌های اتریوم که در پروتکل‌های لیکویید استیکینگ قفل شده‌اند، از هفت میلیون واحد فراتر رفته است.
در حال حاضر، ارزش کل دارایی‌های قفل شده در پلتفرم‌های استیکینگ، نزدیک به 12 میلیارد دلار است. بازار تحت سلطه سه پلتفرم برتر لیکویید استیکینگ است که 95 درصد بازار را در اختیار دارند.
در این بخش، لیدو (Lido) پیشتاز بازار است که دارای بیش از 5 میلیون اتریوم به ارزش 8.7 میلیارد دلار است. پس از آن، کوین بیس (Coinbase) با 1.1 میلیون اتریوم استیک شده در رتبه دوم قرار دارد.
از زمانی که توسعه‌دهندگان اتریوم اعلام کردند که در ارتقای شانگهای، برداشت‌ اتریوم‌‌های استیک شده را در اولویت قرار می‌دهند، میزان اتریوم قفل شده در پلتفرم‌ها افزایش یافته است. علاوه بر این، اتهامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده علیه صرافی کراکن، پروتکل‌های لیکویید استیکینگ را برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر کرده است.
با این حال، افزایش فعالیت استیکینگ ETH در چند ماه گذشته به سود سرمایه‌گذاران منجر نشده است. اگر چه بیش از 16 میلیون واحد ETH استیک شده، اکثر استیکرها (69 درصد) در حال حاضر در ضرر هستند. با وجود این، بایننس می‌گوید که این گروه «از قوی‌ترین طرفداران اتریوم» هستند، به این معنی که احتمالاً حتی زمانی که برداشت استیکینگ‌ها در دسترس باشد، فروش نخواهند داشت.
علی‌رغم این چالش‌ها، قیمت اتریوم نسبت به سال گذشته تا ۴۲ درصد افزایش یافته است. قیمت دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، در هفت روز گذشته 11.8 درصد و در 24 ساعت گذشته 2 درصد رشد داشت و در زمان نگارش این خبر، در محدوده 1694 دلار معامله می‌شود.
بر اساس داده‌هایultrasound.money، از زمان انتقال شبکه اتریوم به مدل اثبات سهام، عرضه اتریوم بیش از 28000 واحد ETH کاهش یافته است.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

منبع

بی‌این کریپتو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا