اينترنت

اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک روی گوشی‌های معمولی با موفقیت آزمایش شد

اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک روی گوشی‌های معمولی با موفقیت آزمایش شد

بر اساس نامه‌ای که این شرکت به کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) ارسال کرده، آزمایش سرویس Direct to Cell عملکرد بسیار موفقی داشته است. اسپیس‌ایکس برای این آزمایش از گوشی‌های گوگل، سامسونگ و اپل استفاده کرده بدون اینکه نیاز به تغییر فنی در این گوشی‌ها باشد.

برای پشتیبانی از این سرویس، اسپیس‌ایکس از طیف PCS G Block اپراتور T-Mobile بهره برده و توانسته از طریق پیام‌رسان‌هایی مانند پیامک، واتس‌اپ و ایکس، پیام متنی ارسال و دریافت کند.

این شرکت مدعی شده که موقعیت کاربر اثری بر عملکرد سرویس نداشته و در مناطق شهری و روستایی، فضای باز و بسته، هوای آزاد و زیر درختان عملکرد مناسبی وجود داشته است. آزمایش‌ها در واشنگتن، کالیفرنیا و کانزاس انجام گرفته و تداخلی با باندهای فرکانسی مجاور هم گزارش نشده است.

اسپیس‌ایکس برای ارائه سرویس Direct to Cell با اپراتور T-Mobile همکاری می‌کند تا این سرویس را در اختیار مشترکان این اپراتور قرار دهد. پس از راه‌اندازی، ابتدا کاربران در ایالات متحده به این سرویس دسترسی خواهند داشت. 

انتظار می‌رود در آینده کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، نیوزیلند، سوئیس و ژاپن نیز به این فهرست اضافه شوند.

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس، چندی پیش از دستیابی به سرعت دانلود ۱۷ مگابیت بر ثانیه با یک گوشی معمولی سامسونگ خبر داد که نویدبخش سرعت مناسب اینترنت از طریق این سرویس است.

سرویس Direct to Cell گام بزرگی برای دسترسی اقصی نقاط دنیا به اینترنت پرسرعت از طریق ماهواره‌های استارلینک محسوب می‌شود. این دستاورد می‌تواند حتی کاربران سنتی تلفن همراه را به اینترنت جهانی متصل کند. 

اسپیس‌ایکس امیدوار است با همکاری اپراتورهای دیگر این سرویس را در آینده‌ای نزدیک برای کل دنیا در دسترس قرار دهد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا