تکنولوژی

اپل با iOS 16 قابلیت نمایشگر همیشه روشن را به آیفون 14 پرو و پرو مکس می‌آورد

«مارک گورمن»،خبرنگار بلومبرگ در آخرین نسخه از خبرنامه Power On مدعی شده که iOS 16 برای آیفون 14 پرو  و 14 پرو مکس ویژگی نمایشگر همیشه روشن را به همراه خواهد داشت. این قابلیت که مدت‌هاست کاربران انتظارش را می‌کشند و وجود آن در آیفون 13 پرو شایعه شده بود، حالا ظاهرا قرار است در پرچمدار بعدی اپل مورد استفاده قرار گیرد.

گورمن در نسخه جدید خبرنامه خود ادعا کرده به وی گفته شده که بیلدهای iOS 16 در آینده از قابلیت نمایشگر همیشه روشن بهره‌مند خواهند بود، موردی که اپل آن را برای آیفون 13 برنامه‌ریزی کرده بود.

وی در ادامه عنوان می‌کند این ویژگی که مشابه اپل‌واچ‌های جدید است به آیفون امکان می‌دهد تا نرخ فریم را در لاک اسکرین به حد چشمگیری پایین بیاورد و اطلاعاتی را که با یک نگاه قابل فهم هستند، نمایش دهد.

با این حال گورمن تاکید کرده که ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن اگر به واقعیت بپیوندد هم تنها محدود به مدل‌های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس خواهد بود.

استفاده اپل از ویژگی روشن ماندن همیشگی نمایشگر در iOS 16

نمایشگر همیشه روشن در آیفون‌ها

گفتنی است در گزارشی که ماه دسامبر سال گذشته منتشر شد، چنین بیان شده بود که نمایشگر LTPO می‌تواند حامل قابلیت نمایشگر همیشه روشن در آیفون باشد. در این گزارش آمده بود که اپل طی سال 2023 در مدل‌های رده بالاتر آیفون از نمایشگرهای LTPO TFT استفاده خواهد کرد.

مقاله مذکور در ادامه عنوان می‌کرد این شرکت تاکنون عموما از نمایشگرهای فرایند «سیلیکون پولی‌کریستالین دمای پایین» (LTPS) استفاده می‌کرد و حالا با اضافه کردن فرایند اکسید TFT می‌تواند از نمایشگرهای LTPO TFT استفاده کند.

با این حال اپل در آیفون 13 پرو سرانجام از یک پنل 120 هرتزی استفاده کرد اما نرخ آن بین 10 هرتز الی 120 هرتز متغیر بود، امری که با یک بار نرخ تازه‌سازی در هر دقیقه اپل‌واچ متفاوت است.

به هر صورت در پایان باید گفت که با وجود تغییرات مورد انتظار در زمینه طراحی ظاهری یا احتمال استفاده از تراشه A16 Bionic در آیفون 14 پرو، اضافه شدن قابلیت نمایشگر همیشه روشن به این گوشی می‌تواند پیشرفت مناسبی محسوب شود.  

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا