رمز ارز

حاشیه‌های اخراج کارکنان شرکت متا (فیسبوک)!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

طبق گزارش‌های فایننشال تایمز، شرکت متا بودجه تیم‌های داخلی خود را نهایی نکرده است، به این معنی که برخی از آنها تحت تأثیر دور جدیدی از اخراج قرار خواهند گرفت.
این وضعیت باعث شده است که مدیران هر بخش نتوانند برای فعالیت‌های مورد نیاز برنامه‌ریزی کنند و خروجی عملیاتی را مختل کرده و حتی پروژه‌ها را در حوزه‌های حساسی مانند متاورس و تبلیغات تحت تأثیر قرار داده که اکنون حل آنها زمان بیشتری خواهد برد.
این حرکت که در حال حاضر در داخل شرکت به آن “مسطح سازی” می‌گویند، بر روحیه کارکنان نیز تأثیر می‌گذارد. آنها از چشم‌انداز “سال بهره‌وری” انتقاد کردند؛ اصطلاحی که توسط مارک زاکربرگ مدیر عامل متا برای توصیف اهداف شرکت استفاده می‌شود.
در همین رابطه یکی از کارمندان عنوان کرده است:

انصافاً، هنوز هم اوضاع به هم ریخته است. سال بهره‌وری با گروهی از مردم شروع می‌شود که برای انجام هیچ کاری پول می‌گیرند.

یکی از کارمندان کلیدی بخش متاورس و واقعیت مجازی (VR) این شرکت، جان کارمک، متا را در ماه دسامبر به دلیل ناکارآمدی‌های عملیاتی ترک کرد. او در آن زمان اظهار داشت:

من فکر می‌کنم سازمان ما با نصف اثربخشی کار می‌کند که باعث خوشحالی من می‌شود.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

در صورت رسمی شدن این روند، این دور جدید اخراج دومین تعدیل نیروی اعلام‌شده در کمتر از یک سال خواهد بود. این شرکت در حال حاضر ریتمی را اجرا کرده است که 11000 کارمند، که 13 درصد از کل کارکنان متا را تشکیل می‌دهد، از شرکت خارج کرده است. اما حرکات متا فراتر از این است.
بر اساس همین گزارش‌ها، این شرکت اکنون کارکنان میانی مدیریت را هدف قرار می‌دهد که از آنها خواسته شده از سمت‌های غیرمدیریتی کنار بروند یا شرکت را رها کنند.

با وجود تمام این اقدامات کاهش هزینه‌ای، این شرکت اعلام کرده است که متاورس همچنان یکی از تمرکزهای اصلی آن در درازمدت است و به سرمایه‌گذاری در این زمینه ادامه خواهد داد.

سوزان لی، مدیر مالی متا، به عنوان بخشی از فراخوان درآمد سه ماهه چهارم سال 2022، توضیح داد که آنها همچنان منتظر ضررهای بیشتری در عملیات متاورس برای سال 2023 هستند.
سایر شرکت‌های فناوری محور مانند مایکروسافت نیز اخراج‌هایی را به عنوان بخشی از فرآیندهای بازسازی خود اعلام کرده‌اند تا با وضعیت جدید بازار پس از همه‌گیری ویروس کرونا سازگار شوند.

منبع

بیت کوین نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا