بازی

۵ ارز دیجیتال که می توانند جایگزین بیت کوین شوند

۵ ارز دیجیتال که می توانند جایگزین بیت کوین شوند

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بیایید به برخی از جایگزین های احتمالی بیت کوین نگاهی بیندازیم. احتمالاً در طول سال‌ها سروصدای زیادی در مورد میم کوین‌ها و داستان‌های موفقیت تصادفی افراد عادی شنیده‌اید که از طریق سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال مانند دوج کوین و شیبا میلیونر شده اند.

اگر هدف شما این است، این مقاله برای شما مناسب نیست. ما به شما قولی برای پولدار شدن سریع نمی‌دهیم. در عوض، این‌ها رمزارزهایی هستند که افراد در مورد آن صحبت می‌کنند و اگر به دنبال گسترش سبد سرمایه گذاری خود با ارزهایی هستید که شاید بتوانند جایگزین بیت کوین شوند، خواندن این مقاله را برای شما توصیه می‌کنیم.

اتریوم (ETH)

دومین رمزارز محبوب دنیای ارزهای دیجیتال، اتریوم یک شبکه منبع باز است که توسط کاربران مدیریت می شود، دقیقاً مانند بیت کوین. با این حال، تفاوت هایی قابل توجه نیز بین این دو ارز دیجیتال وجود دارد. این شبکه از طریق قراردادهای هوشمند نوشته شده به‌وسیله کدهای برنامه نویسی که در بلاکچین اجرا می‌شوند، کار می کند. همچنین اکثر ارزهای دیجیتال دیگر روی شبکه اتریوم کار می‌کنند. در حال حاضر ارزش بازار اتریوم به اندازه بیت کوین نیست و با فرض ثابت بودن قیمت بیت کوین، قیمت اتریوم باید بیش از ۲۲۰ درصد افزایش یابد تا بتواند تبدیل به ارز اول بازار شود.

اتریوم یکی از گزینه‌های امن‌ برای سرمایه‌گذاری است که از نظر قیمت و ثبات رتبه بسیار خوبی دارد. همچنین می‌توانید از آن برای کارهای زیادی در دنیای ارزهای دیجیتال استفاده کنید. طی چند سال آینده، تعداد مکان‌هایی که ارزهای دیجیتال را می‌پذیرند، افزایش خواهد یافت. اتریوم به دلیل کاربردهای فراوان موفق شده است یک شبکه بزرگ را بوجود بیاورد و اکوسیستم آن دائما در حال بروزرسانی با نوآوری های جدید است.

شاید اتریوم بهترین جایگزین برای بیت کوین باشد، به خصوص اگر می خواهید سبد ارزهای دیجیتال تماما بیت کوینی خود را متنوع تر کنید. اتریوم با ارزش بازار ۲۰۷ میلیارد دلار، در مقایسه با ارزش بازار ۴۷۵ میلیارد دلاری بیت کوین، پس از بیت کوین در رتبه دوم بازار قرار دارد.

  • شما می‌توانید برای خرید ارز اتریوم با کمترین کارمزد در صرافی ارزینجا اقدام نمائید.

کاردانو (ADA)

کاردانو یک پلتفرم بلاک چین اثبات سهام است. ادعا می‌شود که کاردانو نسل بعدی شبکه اتریوم با یک بلاک چین انعطاف پذیر و پلتفرم مقیاس پذیر برای اجرای قراردادهای هوشمند است. کاردانو به عنوان “قاتل اتریوم” و جایگزینی ارزشمند برای بیت کوین معرفی شده است.

چارلز هاسکینسون، یکی از بنیانگذاران اتریوم، کاردانو را با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی و پشتیبانی از تراکنش های سریع با حداقل کارمزد تراکنش تاسیس کرد. شاید الان بهترین زمان برای ورود به کاردانو نباشد زیرا این توکن روزهای بسیار بهتری را تجربه کرده است. این ارز با قیمت ۰.۴۱ دلار معامله می شود که بیش از ۸۷ درصد از بالاترین رکورد تاریخی خود کاهش یافته است. مزیت سرمایه گذاری در ارز دیجیتال کاردانو این است که در قراردادهای هوشمند از نظر انرژی کارآمدتر است.

بایننس کوین (BNB)

بایننس بزرگترین صرافی‌ ارزهای دیجیتال در جهان است و بایننس کوین وسیله مبادله برای کل شبکه است. می‌توانید از بایننس کوین خود برای ترید و پرداخت هزینه ها در صرافی ارزهای دیجیتال بایننس استفاده کنید. همچنین می توانید از بایننس کوین در اکوسیستم زنجیره BNB استفاده کنید. بایننس کوین با سرمایه کل بازار ۵۱ میلیارد دلاری یکی از بازیگران بزرگ‌ بازار ارز دیجیتال است. بایننس کوین در اصل برای پرداخت هزینه های معاملات در خود صرافی بایننس استفاده می‌شود. دو عامل وجود دارد که بایننس کوین را باارزش می کند. اولین مورد، ارزش بازار آن است. این ارز با بیش از ۵۱ میلیارد دلار ارزش بازار یکی از بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال موجود است.

عامل دوم این است که این یک وسیله مبادله در بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال (بایننس) است. اگر می‌خواهید وارد فضای غیرمتمرکز شوید، می‌توانید از بایننس کوین خود برای سرمایه‌گذاری در شبکه زنجیره هوشمند بایننس از طریق کیف پول متامسک استفاده کنید. بایننس کوین در حال حاضر با قیمت ۳۲۴ دلار معامله می شود که بیش از ۵۰ درصد از بالاترین قیمت خود کاهش یافته است. شما می‌توانید بایننس کوین را پس از احراز هویت سریع ۱۵دقیقه ای از صرافی ارزینجا تهیه فرمائید.

۵ ارز دیجیتال که می توانند جایگزین بیت کوین شوند - lastech

پولکادات (DOT)

پولکادات پروتکلی است که بلاک چین‌های مختلف را به یکدیگر متصل می‌کند (مثلاً اتریوم و بیت‌کوین). پولکادات اغلب به عنوان یک شبکه چند زنجیره ای شناخته می شود زیرا می تواند شبکه ها را به یکدیگر متصل کند (برخلاف بیت کوین). با این حال، پولکادات شبیه بیت کوین است به این معنا که هم به عنوان یک توکن (DOT) و هم به عنوان صرافی غیرمتمرکز عمل می کند. شبکه پولکادات می‌خواهد زمین بازی یکنواختی برای بهبود نوآوری از طریق شبکه‌های مختلف بلاک چین ایجاد کند. پولکادات با استفاده از دو بلاک چین (یک شبکه اصلی “رله” برای تراکنش های دائمی و یک “پاراچین” برای بلاک چین های ایجاد شده توسط کاربر) کار می کند.

هدف پولکادات ارائه بهبودهای مقیاس پذیری (تعداد تراکنش در ثانیه که یک شبکه می تواند انجام دهد) و ارتقاء و تغییرات پروتکل است. چیزی که پولکادات را به یک سرمایه گذاری خوب تبدیل می کند این است که از این نظر متفاوت است که شبکه می تواند با سایر بلاک چین ها تعامل داشته باشد. با قیمت فعلی ۶.۶۸ دلار، توکن DOT  بیش از ۸۷٪ از بالاترین رکورد خود کاهش یافته است. از طرف دیگر، این ارز دیجیتال ۹۸.۳ درصد از زمان راه اندازی آن در آگوست ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

سولانا (SOL)

سولانا یک بلاک چین عمومی و منبع باز است. سولانا هم نوعی ارز دیجیتال و هم یک پلتفرم انعطاف‌پذیر برای اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز است. ارز دیجیتال SOL برای استیکینگ و پرداخت هزینه تراکنش در شبکه سولانا استفاده می شود. سولانا بر روی سریعتر و مقیاس پذیرتر کردن ارزهای دیجیتال متمرکز شده است. سولانا در فضاهای دیفای (امور مالی غیرمتمرکز) و بازار NFT در میان کاربرانی که به دنبال جایگزین‌هایی برای اتریوم هستند، محبوب شده است. پروژه های NFT با استفاده از قراردادهای هوشمند ضرب و مبادله می شوند و از آنجایی که سولانا از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می کند، پروژه های NFT روی این شبکه به دلیل هزینه های پایین به سرعت محبوب شده اند. سولانا یک راه حل برای کسانی است که به دنبال جایگزین های کم هزینه و پرسرعت برای بیت کوین هستند.

پروژه های محبوب NFT بر روی بلاک چین سولانا ساخته شده‌اند. اگر به NFT ها اعتقاد دارید، حتما به شبکه سولانا توجه کنید. سرعت تراکنش و هزینه کم سولانا نیز آن را به گزینه ای جذاب برای کسانی که به دنبال جایگزین بیت کوین هستند تبدیل کرده است. قیمت سولانا نسبت به اوج تاریخی خود ۹۱ درصد کاهش یافته است. ناگفته نماند که قیمت سولانا نسبت به قیمت آن در زمان راه‌اندازی بیش از ۲۶۰۰ درصد افزایش یافته است.

شما می‌توانید تمامی ارزهای دیجیتال بالا و بیش از ۵۰۰ رمزارز معتبر دیگر را به راحتی و با کمترین نرخ کارمزد در صرافی ارزینجا خرید، فروش و تبدیل کنید.

۵ ارز دیجیتال که می توانند جایگزین بیت کوین شوند - lastech

شما می‌توانید تمامی ارزهای دیجیتال بالا و بیش از 500  رمزارز معتبر دیگر را به راحتی و با کمترین نرخ کارمزد در صرافی ارزینجا خرید، فروش و تبدیل کنید. برای خرید ارز دیجیتال بیت کوین و تمامی رمزارزهای دیگر به صرافی ارزینجا مراجعه فرمائید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا