رمز ارز

ظرفیت به‌روزرسانی شانگهای اتریوم برای جذب سرمایه‌گذاران چقدر است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

جی پی مورگان، یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات مالی در جهان، تخمین زده است که به‌روزرسانی بعدی اتریوم، با نام شانگهای، سرمایه‌گذاران بیشتری را به سرمایه‌گذاری در این پروتکل وارد می‌کند. این شرکت بر این باور است که این عدد ممکن است به 60 درصد اتریوم موجود در شبکه برسد؛ مقداری که قبلاً در سایر شبکه‌های بلاکچین استیک شده‌اند.
با فرض اینکه نرخ سهام در طول زمان به میانگین 60 درصد سایر شبکه‌های بزرگ برسد، دارایی اعتباردهنده‌ها می‌تواند از 0.5 میلیون دلار به 2.2 میلیون دلار افزایش یابد و بازده سالانه اتریوم از 7.4 درصد امروز به حدود 5 درصد کاهش یابد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

14 درصد از اتریوم موجود در شبکه تا زمانی که به‌روزرسانی شانگهای اعمال نشود، قابل برداشت نیست.

این شرکت بر این باور است که بیشتر این سرمایه‌ها صرف پلتفرم‌هایی مانند Lido می‌شود که در مقایسه با حفظ زیرساخت‌های سخت‌افزاری، مزایای متعددی دارد.
این گزارش بیان می‌کند این پلتفرم‌ها نقدینگی را به دارایی‌های سهامی می‌دهند که با ارائه مقدار مساوی توکن مشتق در ازای اتریوم قابل معامله است و در قراردادهای هوشمن سهام قفل می‌شوند.
همانطور که این گزارش گفته است، این توکن‌های مشتقه را می‌توان در پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز مختلف قرار داد تا درآمدهای ترکیبی ایجاد کنند. همچنین، آنها دور به سرمایه گذاران کوچک اجازه می‌دهند تا در کارهای اعتبارسنجی پروتکل در استخرهای سهام شرکت کنند.
صرافی‌هایی مانند کوین‌بیس و کراکن نیز خدمات سهام‌داری و استیک اتریوم را ارائه می‌کنند، اما محدودیت‌های نظارتی ممکن است این خدمات در ایالات متحده را لغو کند، کراکن اخیراً برنامه‌های سهام‌داری خود را در ایالات متحده متوقف کرده و توسط SEC به اتهام ارائه خدمات سهام‌داری ثبت نشده، 30 میلیون دلار جریمه شده است. با این حال، کاربران کشورهای خارجی می‌توانند توکن‌های اتریوم خود را با استفاده از این خدمات استیک نمایند.
این پیکربندی جدید و مخاطره‌آمیز می‌تواند منجر به تمرکز بیشتر سرمایه در دست‌ افراد کمتری شود و نگرانی‌هایی را در مورد انعطاف‌پذیری این پلتفرم‌ها در برابر حملات 51 درصدی در آینده ایجاد کند.

منبع

بیت کوین نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا