بازی

مزایای ارسال ایمیل انبوه چیست؟

مزایای ارسال ایمیل انبوه چیست؟

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

روش‌های مختلفی برای بازاریابی و تبلیغ محصولات وجود دارد. یکی از روش‌های دست‌یابی سریع به تعداد بالایی از مشتریان بالقوه، ارسال ایمیل انبوه یا bulk email marketing است. ارسال ایمیل انبوه، به عنوان یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ به کسب و کارها کمک می‌کند تا بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن به فروش مطلوب خود دست پیدا کنند.

اما ارسال ایمیل تبلیغاتی انبوه چه مزیت‌هایی دارد که بهتر از سایر تکنیک‌های بازاریابی سنتی است؟ چطور می‌توان با ارسال ایمیل انبوه مشتریان بیشتری را نسبت به سایر رقبا جذب کرد؟ در این مقاله با مفهوم بازاریابی ارسال ایمیل انبوه آشنا می‌شویم و همچنین ۶ مزیت اصلی ارسال ایمیل تبلیغاتی انبوه را بررسی می‌کنیم.

بازاریابی ارسال ایمیل انبوه (bulk email marketing) چیست؟

بازاریابی ایمیلی انبوه، به فعالیتی گفته می‌شود که طی آن تعداد زیادی ایمیل به صورت هم‌زمان برای گروه بزرگی از افراد ارسال می‌شود. این نوع ارسال ایمیل‌ها عمدتاً با هدف تبلیغ کالا یا خدمات ارائه شده توسط یک کسب و کار و یا به منظور حفظ ارتباط با مشتریان انجام می‌شود. اگر کسب و کارها بتوانند ارسال ایمیل تبلیغاتی انبوه را به درستی اجرا کنند، در زمان بسیار کم می‌توانند تعداد مشتریان بالقوه و همچنین مشتریان وفادار خود را به طور چشم‌گیری افزایش دهند. به طور کلی، بازاریابی ایمیل تبلیغاتی انبوه به دو صورت انجام می‌شود:

۱.ارسال ایمیل انبوه قانونی

این نوع بازاریابی ایمیلی زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی از محصول یا خدمات ارائه شده توسط کسب و کار شما استفاده کرده است. در این صورت ممکن است شما ایمیل‌هایی را به منظور یادآوری تمدید اشتراک و … برای کاربران خود ارسال کنید. این ارسال ایمیل، نوعی بازاریابی ایمیلی انبوه یا ایمیل مارکتینگ است. به طور کلی ارسال ایمیل تبلیغاتی انبوه زمانی از نوع قانونی است که ایمیل ارسال شده دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  1. گیرنده قبلا با دریافت ایمیل موافقت کرده باشد.
  2. ایمیل ارسال شده حاوی یک دکمه “لغو اشتراک” باشد.
  3. نام کسب و کار یا برند فرستنده به وضوح مشخص باشد.
  4. متن ایمیل برای یک گیرنده خاص شخصی سازی شده باشد.

در حال حاضر این نوع بازاریابی ایمیلی یکی از شیوه‌های رایج در تبلیغات محصولات و برند است که تاثیر بسیار زیادی در جذب مشتریان بالقوه و افزایش فروش محصولات/خدمات دارد.

۲. ارسال ایمیل انبوه ناخواسته

همانطور که از نام آن پیداست، ارسال ایمیل انبوه ناخواسته به ایمیل‌هایی گفته می‌شود که در تعداد بالا و بدون اجازه گیرنده‌ها ارسال می‌شوند. به عبارت دیگر، گیرندگان چنین ایمیل‌هایی، هرگز موافقت خود جهت دریافت ایمیل از این فرستنده را اعلام نکرده‌اند. در این نوع ارسال ایمیل انبوه، ایمیل‌های ارسال شده دارای ویژگی‌های زیر است:

  1. گیرنده قبلاً موفقت خود را برای دریافت ایمیل‌ از این فرستنده اعلام نکرده است.
  2. در ایمیل‌های ارسالی، هیچ دکمه‌ای به منظور لغو اشتراک و عدم دریافت ایمیل وجود ندارد.
  3. ایمیل حاوی یک محتوای عمومی است و برای یک گیرنده خاصی شخصی سازی نشده است.

این نوع بازاریابی ایمیل انبوه، به عنوان هرزنامه یا اسپم نیز شناخته می‌شود. توجه داشته باشید اگر برای کسب و کار خود به دنبال انجام تبلیغات ایمیلی هستید حتما باید در ارسال ایمیل‌ها دقت کافی را داشته باشید و دقت کنید کدام نوع بازاریابی ایمیلی برای کسب و کار شما مناسب‌تر است.

بهترین روش ارسال تبلیغات انبوه

بهترین روش مدیریت و انجام ایمیل مارکتینگ خرید هاست ایمیل است. شما با خرید هاست ایمیل می‌توانید مسیر انجام مارکتینگ‌تان را به خوبی هدایت کنید. هاست ایمیل خوب به شما کمک می‌کند تا تمام نیازهای اولیه‌ ایمیل مارکتینگ‌تان را برطرف کنید.

هاست ایمیل لیموهاست یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین هاست‌هایی است که می‌توانید برای انجام مارکتینگ‌تان انتخاب کنید. برخی از نقاط قوت هاست ایمیل لیمو عبارت‌ است از:

  • تنظیمات ضد اسپم پیشرفته برای جلوگیری از ورود ایمیل شما به پوشه هرزنامه
  • رابط کاربری بسیار ساده و راحت
  • امکان در اختیار گذاشتن ایمیل سازمانی
  • امنیت بالا با پروتکل های امن POP3 / SMTP / IMAP و گواهی SSL

ارسال ایمیل تبلیغاتی انبوه چه مزیتی دارد؟

ارسال ایمیل انبوه اگر به درستی انجام شود، مزیت‌های بسیاری را برای کسب وکارها به همراه دارد. از جمله مزایای بازاریابی ایمیلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱.امکان شخصی سازی ایمیل ها

یکی دیگر از برتری‌های ایمیل مارکتینگ نسبت به تبلیغات سنتی، امکان شخصی سازی متن پیام‌های ارسالی است. شما می‌توانید با استفاده از نرم افزارهای موجود برای ارسال ایمیل انبوه، متن ایمیل‌های ارسالی را برای کاربران خود شخصی سازی کنید. 

۲.امکان ارائه پیشنهادات روزانه و ویژه 

ارسال ایمیل انبوه به شما این امکان را می‌دهد که در کمترین زمان ممکن، به تعداد زیادی از کاربران خود اطلاعیه‌هایی مانند فروش ویژه یا پیشنهادات روزانه ارسال کنید. این نوع پیام‌ها باعث می‌شود گیرندگان پیام همیشه شما و محصولات یا خدماتتان را به یاد داشته باشند.

۳.صرفه جویی در زمان و هزینه

بزرگ‌ترین مزیت ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی انبوه، صرفه جویی در زمان و هزینه است. ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی دارای هزینه بسیار کمی نسبت به روش‌های سنتی است زیرا شما نیاز به استخدام تعداد زیادی نیروی فنی برای انجام این نوع تبلیغات ندارید و فقط لازم است یک زیرساخت مناسب برای ارسال ایمیل انبوه تهیه کنید.

۴. ردیابی فروش

بازاریابی ایمیل این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید رفتار مشتریان خود را تحلیل کنید و با توجه به آن حرکت کنید. با استفاده از برخی نرم افزارهای ارسال ایمیل، شما می‌توانید بررسی کنید که چند نفر از دریافت کنندگان، ایمیل شما را باز کرده‌اند؟ چند نفر روی پیوندهای موجود در ایمیل شما کلیک کرده‌اند؟ ردیابی فروش یکی از مزیت‌هایی است که در بازاریابی سنتی به سختی و غیر دقیق بدست می‌آید.

۵. هدف گیری مخاطبان

یکی از مهم‌ترین مزایای تبلیغات ایمیلی، هدف قرار دادن کاربران مناسب است. نرم افزارهای بسیاری وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی خود را بهینه کنید. مثلا ممکن است شما خدماتی را ارائه کنید که فقط مناسب سنین خاصی باشد و یا ممکن است بخواهید فقط ساکنین یک شهر یا کشور را هدف قرار دهید. ارسال ایمیل تبلیغاتی انبوه به شما این امکان را می‌دهد که در کمترین زمان ممکن، پیام خود را برای کاربران هدف ارسال کنید.

۶.اطلاع رسانی به موقع

ایمیل‌های بازاریابی می‌توانند به سرعت ایجاد و ارسال شوند. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از این تکنینک بازاریابی، در بهترین موقعیت‌ها برای مشتریان واقعی خود پیام ارسال کنید.

جمع بندی

در حال حاضر ارسال ایمیل انبوه یکی از روش‌های تبلیغاتی کم هزینه و موثر در افزایش فروش و جذب مشتری است. ارسال ایمیل گروهی هزینه بسیار کمتری نسبت به روش‌های سنتی تبلیغات دارد و به شما کمک می‌کند تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن پیام خود را به گوش کاربران هدف برسانید.

برای ارسال ایمیل انبوه تبلیغاتی شما نیاز به خرید سخت افزار قدرتمند و پرداخت هزینه‌های هنگفت ندارید. شما می‌توانید فقط با خرید یک سرویس هاست ایمیل، به ارسال ایمیل به کاربران هدف بپردازید و بازدهی تبلیغات برند خود را افزایش دهید. امیدواریم که این مطلب سوالات شما درباره مزایای ارسال ایمیل انبوه را برطرف کرده باشد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا