رمز ارز

کوچ مایکروسافت از متاورس به هوش مصنوعی؟!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

غول تولیدکننده نرم‌افزاری مایکروسافت، یکی از مهم‌ترین گروه‌های خود را که به توسعه و ترویج متاورس صنعتی اختصاص دارد، تعطیل می‌کند. بر اساس گزارش‌ها، این شرکت به عنوان بخشی از دور اخراج 10000 نفری اعلام‌شده در ژانویه، کل گروه Industrial Metaverse Core خود را که متشکل از 100 کارمند بود، منحل کرد. 100 کارمندی که بخشی از این گروه بودند، اخراج شدند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

با این حال، مایکروسافت گفته است که محصولات ساخته‌شده توسط این گروه در آینده نیز پشتیبانی خواهند شد. این شرکت اعلام کرد:

ما تمرکز خود را بر حوزه‌هایی از متاورس صنعتی که برای مشتریان‌مان مهم‌تر است، به کار می‌گیریم و آنها هیچ تغییری در نحوه پشتیبانی خود نخواهند دید. ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گذاشتن اطلاعات اضافی در آینده هستیم.

مایکروسافت بخشی از منابع خود را از ابتکارات متاورس برای قرار دادن در حوزه‌های دیگری مانند هوش مصنوعی (AI) استفاده می‌کند. مایکروسافت از ژانویه سرمایه‌های خود را برای استارت‌آپ‌های مبتنی بر هوش مصنوعی اختصاص داده است. در 23 ژانویه، این شرکت از یک سرمایه‌گذاری چند ساله و چند میلیارد دلاری در Openai، شرکتی که پشت توسعه ChatGPT قرار دارد، پرده برداشت. همچنین، به عنوان بخشی از این همکاری، مایکروسافت اخیراً از گنجاندن ChatGPT در Bing، موتور جست‌وجوی خود و همچنین به عنوان بخشی از Edge، مرورگر وب خود، خبر داده است. برای توضیح این حرکت، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت اظهار داشت:

هوش مصنوعی اساساً هر دسته نرم‌افزاری را تغییر می‌دهد و از بزرگ‌ترین دسته موتورهای جست‌وجو‌گر شروع می‌شود.

منبع

بیت کوین دات کام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا