بازی

اطلاعات جدیدی از پردازنده و مادربرد جدید اینتل لو رفته است

اطلاعات جدیدی از پردازنده و مادربرد جدید اینتل لو رفته است

اینتل (Intel) روی سیزدهمین نسل از پردازنده‌های خود با نام رمز Raptor Lake و مادربردهای سری 700 کار می‌کنند و اکنون اطلاعات جدیدی در این زمینه در اختیار ما قرار گرفته است. 

مطلب پیشنهادی:هرآنچه که باید پیش از خرید پردازنده مرکزی (CPU) گیمینگ بدانیدنیازی نیست بابت CPU آن قدرها هم هزینه کنید!
هرآنچه که باید پیش از خرید پردازنده مرکزی (CPU) گیمینگ بدانید

مادربردهای سری 700 بر اساس پلتفرم LGA 1700 هستند که با سری ۶۰۰ نیز سازگاری دارند. با وجود اینکه این مادربرد از حافظه PCI Express 5.0 پشتیبانی می‌کند، اما هنوز وضعیت درایوهای PCIe 5.0 M.2 مشخص نیست. تصاویری که از این مادربرد لو رفته نشان می‌دهد که خطوطِ PCIe 5.0 مخصوصی برای درایوهای M.2 ندارد. 

مادربردهای این سری ۱۶ خطِ PCIe 5.0 و ۴ خطِ PCIe 4.0 برای درایور M.2 دارد. ۸ خط DMI نیز پردازنده را به چیپست متصل می‌کند. همچنین به نظر می‌رسد که این مادربرد از DDR5-5600 پشتیبانی می‌کند و ۴ تا پورت USB 3.2 دارد. با وجود اینکه دیگر از فناوری ذخیره سازی Optane SSD در بازار استفاده نمی‌شود، اما اینتل قصد ندارد تکنولوژی خودش را رها کند. 

اینتل

پردازنده Raptor Lake همچنین تعداد هسته بیشتری دارد و سایز کش L2 و L3 آن افزایش پیدا کرده‌اند. این ویژگی‌ها در نهایت باعث می‌شود که گیمرها تجربه بسیار بهتری هنگام بازی کردن داشته باشند. البته به نظر می‌رسد که سیزدهمین نسل از پردازنده‌های اینتل، بیشتر ورژن تکامل یافته قبلی باشند و خبری از جهش بزرگ در کار نیست.


Top10: تاثیرگذارترین بازی‌های ویدئویی!

تماشا از کانال یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا