رمز ارز

معرفی سیستم جدید نظارت بر استیبل‌کوین‌ها!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی (BIS)، درحال توسعه یک سیستم نظارتی برای اطمینان از وجود پشتوانه و ذخایر کافی برای استیبل‎‌کوین‌ها است. BIS روز سه شنبه هنگام رونمایی از برنامه کاری خود در سال 2023 گفت: این پروژه که Pyctrial نام دارد ابزارهای تکنولوژی را برای کمک به تنظیم‌کنندگان برای ایجاد چارچوب‌ها و سیاست داده‌محور بررسی می‌کند.
همان‌طور که می‌دانید، استیبل کوین، یک توکن رمزنگاری‌شده است که ارزش آن به ارزش دارایی دیگری همچون ارزهای دولتی پیوند خورده و توانایی آن برای حفظ این پیوند به قدرت ترازنامه آن بستگی دارد.
علی‌رغم اینکه بانک‌های مرکزی در سرتاسر جهان اغلب نسبت به پروژه‌هایی که نسخه‌های دیجیتال ارزهای دولتی را ارائه و آزمایش می‌کنند بی‌اعتنا هستند، این پروژۀ مربوط به استیبل‌کوین‌ها اولین پروژه است و نشان‌دهنده افزایش نگرانی تنظیم‌کنندگان است. اگرچه ارزهای بانک مرکزی از نظر برخی بانک‌های مرکزی نسبت به ارزهای بی‌ثبات خصوصی ایمن‌تر هستند اما استیبل کوین‌ها ثبات بیشتری به نسبت دلار یا یورو را نشان می‌دهند و همچنین بستر برنامه‌های مربوط به سیستم مالی غیر متمرکز (دیفای) را تشکیل می‌دهند؛ چیزی که تنظیم‌‎کنندگان هنوز راه نظارت بر آن را پیدا نکرده‌اند.
اکثر بانک‌های مرکزی فاقد ابزارهایی برای نظارت سیستمی بر استیبل کوین‌ها و جلوگیری از عدم تطابق دارایی‌ها و بدهی‌ها هستند. بنابراین BIS با استفاده از این برنامه سعی دارد به تنظیم‌کنندگان برای نظارت بر استیبل کوین‌ها کمک کند.
اتفاقات سال 2021 در مورد ذخایر و پشتوانه‌های تتر و همچنین سقوط استیبل کوین الگوریتمی UST باعث شد که تنظیم‌کنندگان در این زمینه مصمم‌تر شوند. BIS که متشکل از 63 بانک مرکزی است، دارای مراکز نوآوری پراکنده‌ای است که در حال بررسی 15 ارز دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC هستند.
برنامه سال 2023 بر این موضوع تمرکز دارد که چگونه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی می‌توانند سیستم‌های پرداخت را بهبود ببخشند. در این اطلاعیه گفته شده که BIS همچنین در حال کار روی سیستم‌های مانیتورینگ رمزارزها و دیفای با استفاده از پروژه اطلس هستند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا