رمز ارز

آیا استیبل کوین‌ها به آخر خط رسیده‌اند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در تحلیلی در 14 فوریه، مارکوس تیلن (Markus Thielen)، سرپرست تحقیقات Matrixport، اظهار داشت که بررسی اخیر پکسوس (Paxos) و استیبل کوین بایننس یواس‌دی (BUSD) آن، یک حمله مستقیم به خود استیبل کوین‌ها نیست. او می‌گوید که شرکت پکسوس به اندازه کافی در نظارت بر توکن خود، سختگیرانه عمل نکرده و تعهد خود برای انجام ارزیابی ریسک متناسب و دوره‌ای و همچنین، بررسی دقیق مشتریان BUSD را نقض کرده است. او اضافه کرد که این موضوع به خودی خود «به نظر نمی‌رسد در مورد استیبل کوین‌ها باشد.»

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

در 13 فوریه، دپارتمان خدمات مالی نیویورک (NYDFS) به پکسوس دستور داد تا صدور BUSD را متوقف کند که به دلیل چندین مسئله حل‌نشده مربوط به نظارت پکسوس بر روابط خود با بایننس بود.

پکسوس همچنین اخیراً تأیید کرده که در 3 فوریه، اخطاریه‌ای را از سمت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) دریافت کرده است. در این اخطاریه، کمیسیون SEC ادعا می‌کند که استیبل کوین BUSD یک اوراق بهادار ثبت‌نشده است.

به گفته تیلن، 11 میلیارد دلار BUSD در اتریوم منتشر شده، اما 4.8 میلیارد دلار توکن Binance-Peg BUSD هم در زنجیره هوشمند BNB وجود دارد. بایننس یک سرویس توکن پگ شده (pegged token) را ارائه می‌دهد که در آن، BUSD روی اتریوم قفل شده و پگ شده BUSD روی زنجیره BNB و سایر بلاکچین‌ها مانند اولانچ و پالیگان صادر می‌شود.

تیلن گفت:

به نظر می‌رسد که NYDFS اکنون نگران است که 4.8 میلیارد دلار BUSD ممکن است به درستی پشتیبانی نشود یا مشکلاتی در پشتیبانی یک به یک داشته باشد.

با این حال، پکسوس اخیراً در 13 فوریه اعلام کرده:

توکن‌های BUSD صادر شده توسط این شرکت دارای پشتوانه 1:1 با ذخایر دلار آمریکا بوده و به طور کامل تفکیک شده و در حساب‌های پشتیبانی راه دور نگهداری می‌شوند.

بایننس نیز در بیانیه‌ای این موضع را تکرار کرد و گفت:

BUSD یک استیبل کوین با پشتوانه 1:1 است که یکی از شفاف‌ترین استیبل کوین‌های موجود است.

تیلن خاطرنشان می‌کند که برخی از اقدامات نظارتی اخیر ممکن است توسط حادثه 24 ژانویه که بایننس وجوه مشتریان را با دارایی‌های وثیقه مخلوط کرد، ایجاد شده باشد.

اقدامات اخیر علیه BUSD باعث شده است که برخی معتقد باشند که سایر استیبل کوین‌ها هم ممکن است با مشکل مواجه شوند. با این حال، همان‌طور که گفته شد، تیلن چنین دیدگاهی ندارد.

در همین راستا، دانته دیسپارت، مدیر ارشد استراتژی شرکت سیرکل نیز می‌گوید:

واقعیت‌ها و شرایط در هر نوع اقدام نظارتی متفاوت است، همانطور که ملاحظات ساختاری و نظارتی در مورد هر یک از ارزهای دیجیتال در گردش در سراسر جهان نیز متفاوت می‌باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا