رمز ارز

با این روش رمزارزهای خود را به باد ندهید!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یک نگاه سریع به توییتر، رسانه‌های اجتماعی یا Reddit، به شما این امکان را می‌دهد که تعداد انگشت‌شماری از معامله‌گران را بیابید که در طول یک ماه، یا یک سال به‌ شدت سودده بوده‌اند. باور کنید یا نه، اکثر این معامله‌گران از حساب‌های مختلف به طور همزمان استفاده می‌کنند تا یک حساب سودده برای نمایش داشته باشند.

به گزارش سایت کوین تلگراف، از سوی دیگر، میلیون‌ها معامله‌گر پرتفوی خود را از دست می‌دهند و دست خالی بیرون می‌آیند، مخصوصا وقتی از اهرم (leverage) استفاده می‌‌کنند.

نتایج یک مطالعه انجام‌شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نشان می‌دهد که ۷۰ درصد از معامله‌گران در دوره‌های سه ماهه ضرر می‌کنند و eToro، یک کارگزار چند ملیتی با 27 میلیون کاربر نیز گزارش داده که تقریبا ۸۰ درصد از سرمایه‌گذاران خرد در طول 12 ماه گذشته ضرر کرده‌اند.

الگوی مشابهی در بازارها در قاره‌ها و دهه‌های مختلف وجود دارد و معامله‌گران خرد به ندرت فعالیت‌های سودآور را ادامه می‌دهند و با این حال، سرمایه‌گذاران تازه‌کار و بی‌تجربه فکر می‌کنند که می‌توانند بر این روال، به دلیل نبوغ یا کمپین‌های بازاریابی انبوه از تأثیرگذاران، صرافی‌ها و سیستم‌های معاملاتی الگوریتمی، غلبه کنند.

باید گفت که هیچ راه‌حل آسانی به جز ذهنیت بلندمدت و استراتژی مبتنی بر ارزش متوسط ​​دلاری، برای خرید یک مبلغ ثابت در هر هفته یا ماه وجود ندارد.

معامله‌گران خرد باید درک کنند که در بازار ارزهای دیجیتال، جایی برای آماتورها وجود ندارد و باید به رابطه پیچیده بین صرافی‌ها، سرمایه‌گذاران خطرپذیر، سازندگان بازار و نهنگ‌ها پی ببرند. صرف نظر از اینکه مشارکت روی کاغذ باشد یا نه، یک مزیت متقابل تضمین می‌کند که این گروه از سرمایه‌گذاران به دوره‌های مالی اولیه، فهرست‌ها و دسترسی به بازار دسترسی ترجیحی دارند.

تنها راه سرمایه‌گذاران برای جلوگیری از ضرر و ازدست رفتن سرمایه خود این است که از معاملات اهرمی مانند طاعون خودداری کنند. در واقع، سرمایه‌گذارانی با بازه زمانی شش ماهه یا بیشتر، شانس بیشتری برای سودآوری در هر یک از موقعیت‌های خود دارند.

البته لازم به ذکر است که هر حرکت سرمایه‌گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و شما باید قبل از انجام معامله، تحقیقات لازم و کافی را انجام دهید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا