عمومی

آیفون ۱۶ پرو یکی از مشکلات دوربین گوشی‌های اپل را برطرف می‌کند

آیفون ۱۶ پرو یکی از مشکلات دوربین گوشی‌های اپل را برطرف می‌کند

گفته می‌شود اپل در حال آزمایش فناوری پوشش ضدبازتاب جدیدی برای دوربین‌های گوشی آیفون است که می‌تواند کیفیت عکس‌ها را با کاهش لنز فلر و سایه‌اندازی، بهبود ببخشد.

بر اساس گزارشی که به منبعی در زنجیره‌ی تأمین اپل ارجاع می‌دهد، اپل در حال بررسی ایده‌ی قراردادن تجهیزات جدید رسوب‌دهی لایه‌ی اتمی (ALD) در فرایند تولید لنز دوربین آیفون است.

ALD عبارت است از رسوب‌دادن لایه‌ای از اتم‌ها به‌صورت همزمان روی یک زیرلایه که امکان کنترل بسیار دقیق ضخامت و ترکیب مواد را فراهم می‌کند. این روش به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد که لایه‌های بسیار نازکی از مواد را روی قطعات نیمه‌هادی، از جمله اجزای دوربین، اعمال کنند.

در مورد لنز‌های دوربین، ALD می‌تواند برای اعمال پوشش‌های ضدبازتاب استفاده شود که می‌تواند به کاهش نویزهای عکاسی مانند رشته‌های نور و هاله‌ها کمک کند. این نویزها ممکن است زمانی اتفاق بیفتند که یک منبع نور شدید مانند خورشید مستقیماً به لنز بتابد.

ALD قادر است جلوی پدیده‌ی سایه‌اندازی را بگیرد. سایه‌اندازی (Ghosting) نوعی از نویز تصویر است که در آن تصاویر فرعی ضعیفی معمولاً در مقابل یک منبع نور روشن در عکس ظاهر می‌شوند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که نور بین سطوح المان‌های لنز و حسگر دوربین به‌طور مکرر بازتاب می‌کند.

مواد مورد استفاده در ALD می‌توانند جلوی آسیب‌های محیطی به لنز دوربین را بگیرند؛ بدون اینکه توانایی آن را برای جذب نور تحت تأثیر قرار بدهند.

به‌نظر می‌رسد که فناوری مذکور وارد آیفون‌ ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس خواهد شد. با این حال با توجه به زمان شایعه، احتمال اینکه این روش برای مدل‌های پرو آیفون ۱۷ در دست آزمایش باشد، نباید نادیده گرفته شود.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا