بازی

نمرات بازی Metroid Prime Remastered منتشر شد

نمرات بازی Metroid Prime Remastered منتشر شد

چند روزی از معرفی و انتشار ناگهانی بازی Metroid Prime Remastered برای نینتندو سوییچ می‌گذرد و اکنون تعداد زیادی از منتقدان نقدهای خود از این عنوان را منتشر کرده‌اند.

از Metroid Prime غالبا به عنوان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ یاد می‌شود و به نظر می‌رسد که این ریمستر هم یک ادای احترام بی‌نظیر به میراث آن باشد. در حال حاضر بازی از ۳۴ نقد ثبت شده در متاکریتیک امتیاز فوق‌العاده ۹۵ را به دست آورده است و از طرفی دیگر در اوپن‌کریتیک نیز از ۳۱ نقد ثبت شده، امتیاز ۹۵ به دست آمده و ۱۰۰٪ منتقدان خرید بازی را پیشنهاد می‌کنند. بدین ترتیب، ریمستر متروید پرایم تا اینجای سال بهترین بازی ۲۰۲۳ از نظر امتیازات محسوب می‌شود.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی No More Heroes 3 – قهرمانان نمی‌میرندساخته یک نابغه دیوانه: سودا ۵۱
بررسی بازی No More Heroes 3 – قهرمانان نمی‌میرند

با چنین امتیازات بالایی بدیهی است که Metroid Prime Remastered تا چه حدی میان منتقدان (و البته بازیکنان) موفق عمل کرده. منتقدان معتقدند که این ریمستر از لحاظ بصری به قدری فوق‌العاده انجام شده است که نه تنها گرافیک متروید پرایم اکنون در حد و اندازه‌های یک بازی مدرن به نظر می‌رسد، بلکه به بهترین شکل هم به سبک هنری نسخه اصلی بازی برای کنسول گیم‌کیوب وفادار است. از طرفی دیگر گیم پلی و اتمسفر این بازی بعد از گذشت ۲۰ سال از انتشار نسخه اصلی همچنان درجه یک باقی مانده‌اند و اکنون با بهبودهایی که این ریمستر در کنترل بازی اعمال کرده است، حس و حال تازه‌ای به بازیکن می‌دهند.

در ادامه چکیده برخی از نقدهای بازی را می‌توانید مشاهده کنید. ابتدا با God is a Geek شروع می‌کنیم که با نمره ۱۰/۱۰ خود تجربه بازی را واجب می‌داند:

Metroid Prime Remastered با اختلاف قابل توجهی بهترین ریمستر تاریخ سوییچ است، که افتخار بزرگی است. تجربه بازی بعد از این همه سال همچنان واجب است.

بازی Metroid Prime Remastered

سایت Stevivor نیز با نمره ۱۰/۱۰ خود هم عقیده است:

متروید پرایم ریمستر یک شاهکار است که تجربه‌اش الزامیست، چه آن را روی گیم‌کیوب بازی کرده باشید و چه دفعه اولتان باشد که در Tallon IV گشت و گذار می‌کنید. این که گیم پلی بازی بعد از دو دهه همچنان در میان برخی از بهترین‌های سبک خودش حرف برای گفتن دارد، نشان‌دهنده کیفیت بازی اصلیست. این بازی حالا با بافت‌های کاملا متحول شده و کاملا باکیفیت به مخاطبان امروزی ارائه شده است. Metroid Prime Remastered به قدری خوش‌ظاهر است و وفادارانه بازسازی شده که دقیقا همان چیزیست که ذهن نوستالژیکتان از بازی اصلی متصور می‌شود. با یک کنترل مدرن که به خوبی کار می‌کند و راندمان فنی بی‌نقصی که به خوبی از قدرت کنسول کهنه سوییچ استفاده می‌کند، Metroid Prime Remastered نه تنها یکی از بهترین بازی‌های تاریخ است، بلکه اکنون یکی از بهترین ریمسترهای تاریخ نیز به شمار می‌رود.

منتقد سایت GamesRadar با نمره ۴.۵/۵ خود برخی از المان‌های بازی را اندکی کهنه می‌داند، اما نه در حدی که این ریمستر را از رده یک تجربه واجب خارج کند:

با اینکه برخی از المان‌های طراحی آن کهنه به نظر می‌رسند، تغییرات حیرت‌انگیز در طراحی بصری، راندمان فنی و کنترل Metroid Prime کافی هستند که روح تازه‌ای به یکی از بهترین بازی‌های تاریخ دمیده شود. چه دفعه اولتان در Talon IV باشد و چه یک بازگشت دوباره، Metroid Prime Remastered کاملا ارزش زمان و توجهتان را دارد.

سایت IGN Spain با نمره ۸/۱۰ تا اینجا پایین‌ترین نمره این بازی را داده است و اگرچه آن را همچنان یک ریمستر عالی می‌داند، اما معتقد است که برخی از بخش‌های بازی اصلی ممکن است برای بازیکنان جدید کلافه‌کننده باشند:

Metroid Prime Remastered یک ریمستر عالی از یکی از کلاسیک‌های نینتندو است که بازیکنان نسخه اصلی با لبخند از آن استقبال خواهند کرد. اما برخی از محدودیت‌های منطقی یک بازی از دو دهه قبل در موقعیت‌های خاصی می‌توانند تجربه بازی را برای بازیکنان جدید سخت کنند.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Kirby and the Forgotten Landکربی همه چیز را قورت می‌دهد!
بررسی بازی Kirby and the Forgotten Land


ماجراجویی‌های هری پاتر توی دنیای ویدئو گیم

هری پاتر در دنیای گیم

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا