عمومی

اسپیس ایکس سرویس قابل‌حمل استارلینک را با هزینه اولیه ۶۸۰ دلار در نقاط مختلف گسترش می‌دهد

اسپیس ایکس همچنان در حال گسترش مناطق تحت پوشش سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک (Starlink) است. درحال‌حاضر کاربر در مراحل تهیه‌ی این سرویس محل زندگی خود را تعیین می‌کند و صرفاً در آن مکان امکان دسترسی به استارلینک را دارد. بااین‌حال همان‌طورکه پیش‌تر اعلام کرده بودیم در ازای پرداخت ۲۵ دلار ماهانه، اسپیس ایکس به کاربران اجازه می‌دهد پایانه‌ی زمینی را جابه‌جا کنند تا در مناطق مختلف به اینترنت دسترسی داشته باشند.

براساس گزارش ورج برای دسترسی به سرویس قابل‌حمل استارلینک لازم است در ابتدا سرویس خانگی را خریداری کنید. اسپیس ایکس می‌گوید برای کسانی که مدام در حال تغییر محل سکونت خود هستند و دیگر افرادی که به استارلینک علاقه‌مندند اما نمی‌توانند آدرس خانه‌ی خود را ارائه دهند، پلن جدیدی تحت عنوان Starlink for RVs ارائه می‌دهد.

اسپیس ایکس می‌گوید علاقه‌مندان به این سرویس به‌شکل فوری دیش را دریافت می‌کنند. در نظر داشته باشید سرویس اینترنت Starlink for RVs در حین جابه‌جایی کار نمی‌کند و آن‌طور که ایلان ماسک می‌گوید، آنتن این سرویس برای خودروها بیش از حد بزرگ است.

درحالی‌که سرویس Starlink for RVs به‌صورت فوری به کاربران ارائه می‌شود، اسپیس ایکس به شماری از افرادی که سرویس خانگی را خریداری کرده‌اند گفته تا سال ۲۰۲۳ قرار نیست دیش و تجهیزات را دریافت کنند. همین موضوع باعث شده است کاربران در ردیت انتقاداتی خطاب به اسپیس ایکس مطرح کنند.

قیمت پلن قابل حمل سرویس استارلینک Starlink for RVs

قیمت سرویس Starlink for RVs از ۶۸۷٫۹۴ دلار آغاز می‌شود

البته تهیه‌ی پلن جدید استارلینک کم‌هزینه نیست. افرادی که به سرویس خانگی استارلینک علاقه‌مندند اکنون می‌توانند با پرداخت مبلغ کمتر به این سرویس دسترسی پیدا کنند، اما تا سال آینده دیش را دریافت نخواهند کرد. این افراد می‌توانند با تهیه‌ی Starlink for RVs دیش را به‌صورت فوری دریافت کنند؛ البته به شرطی که حاضر باشند ۵۹۹ دلار (به‌علاوه‌ی کارمزد) برای دیش و تجهیزات و ماهانه ۱۳۵ دلار برای سرویس پرداخت کنند.

مقاله‌های مرتبط:

  • امکان جابه‌جایی اینترنت استارلینک فراهم شد
  • استارلینک؛ هرآنچه درباره اینترنت ماهواره ای اسپیس ایکس باید بدانید

اسپیس ایکس می‌گوید سرویس‌های خانگی از اولویت بالاتری نسبت‌ به سرویس Starlink for RVs برای دسترسی به منابع شبکه برخوردار هستند. این موضوع باعث می‌شود سرویس قابل‌حمل استارلینک در مناطق شلوغ و در ساعات اوج مصرف، کیفیت پایین و سرعت کمتری داشته باشد. شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک به‌طور مشخص می‌گوید هیچ تضمینی وجود ندارد که Starlink for RVs به سرعت‌های اعلام‌شده دست پیدا کند و با قطعی مواجه نشود.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا