عمومی

بانک قرض‌الحسنه مهر به بازی‌سازان دانش‌بنیان تسهیلات مالی می‌دهد

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در مراسم امضای این تفاهم‌نامه صادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به حمایت‌های بنیاد از بازی‌سازان اشاره کرد و گفت:

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در راستای حمایت از مجموعه‌های تولیدکننده بازی، حمایت‌های معنوی و مادی متفاوتی را در قالب ساختار حمایتی همگرا به ذی‌نفعان ارائه می‌دهد. یکی از حمایت‌های مورد نیاز در این ساختار هوشمند، تأمین منابع ارزان‌قیمت و تسهیلات بانکی است.

به گفته او با امضا این تفاهم‌نامه زمینه تخصیص وام‌های ارزان‌قیمت بدون کارمزد به تولیدکنندگان بازی‌های دیجیتال فراهم می‌شود و این اقدام کمک مؤثری به بزرگ‌تر شدن گردش مالی و زنجیره ارزش صنعت بازی در کشور خواهد کرد.

پژمان با اشاره به گردش مالی نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلاری صنعت بازی و سرگرمی‌های دیجیتال در سال ۲۰۲۰ و سهم این زنجیره ارزش در تولید ناخالص ملی در دنیا بیان کرد:

در صورت تسهیل مالی برای شکل‌گیری مجموعه‌های بزرگی که بتوانند بازی و خدمات جنبی آن را به عرضه انبوه برسانند، این زیست‌بوم نقش بسیار مناسبی در حوزه صادرات، ارزآوری و ایجاد اشتغال خواهد داشت.

در این زمینه سعید شمسی نژاد، مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه مهر هم بر تقویت اکوسیستم بازی‌سازی دیجیتال تأکید کرد. او در این مورد گفت:

بانک قرض‌الحسنه مهر، تقویت اکوسیستم بازی‌های دیجیتال در کشور را سرمایه‌گذاری برای آینده کشور می‌داند و در همین راستا آمادگی دارد از شرکت‌های بازی‌سازی با ارائه تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان حمایت کند.

براساس اظهارات او بانک قرض الحسنه مهر برای نشان دادن اهتمام خود نسبت به شعار سال ۱۴۰۱ یعنی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، در خرداد ماه پنج شرکت دانش بنیان تولیدکننده بازی را با ارائه تسهیلات پنج میلیارد ریالی حمایت خواهد کرد. به گفته او سایر شرکت‌های معرفی‌شده از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز طبق مفاد تفاهم‌نامه‌ی امضاشده، تا پایان سال از تسهیلات حمایتی بانک قرض‌الحسنه مهر برخوردار می‌شوند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا