رمز ارز

شگفتانه کاردانو برای روز ولنتاین!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

جامعه کاردانو دلیلی برای هیجان‌زده شدن در روز ولنتاین دارد. طبق گزارش‌ها، ارتقای مورد انتظار SECP که برای روز ولنتاین برنامه‌ریزی شده، قرار است مجموعه‌ای از پیشرفت‌ها و بهبودهای جدید را برای شبکه کاردانو به ارمغان بیاورد.
کاردانو به عنوان یکی از پلتفرم‌های بلاکچینی پیشرو در جهان، همواره بر امنیت و قابلیت همکاری تاکید زیادی داشته است. ارتقای روز ولنتاین این شبکه برای تقویت بیشتر این ویژگی‌ها، به‌ویژه برای توسعه DApp (برنامه غیرمتمرکز) بین زنجیره‌ای با پلوتوس (Plutus) طراحی شده است. این ویژگی به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های غیرمتمرکزی ایجاد کنند و به طور ایمن با سایر شبکه‌های بلاکچینی تعامل داشته باشند. این امر می‌تواند به فرصت‌های جدیدی برای نوآوری و رشد منجر شود.
شرکت Input Output Global (IOG)، در توییتر اعلام کرده که این ارتقا برای روز 14 فوریه برنامه‌ریزی شده است و در شبکه اصلی اجرا خواهد شد. بنیاد کاردانو و IOG از نزدیک با صرافی‌ها، اپراتورهای استخر (SPO)، توسعه‌دهندگان DApp و ابزارها کار می‌کنند تا از انتقال روان به ارتقای جدید اطمینان حاصل کنند.
تیم هریسون، معاون رئیس انجمن و اکوسیستم در IOG نیز در مورد اهمیت تنظیمات بلاکچین و روش‌های مختلف امضای رمزنگاری در بلاکچین‌های مختلف صحبت کرده است. ظاهراً کاردانو از الگوریتم امضای دیجیتال منحنی ادواردز (EdDSA) استفاده می‌کند که تأیید سریع امضا و اندازه‌های امضای کوچک را ارائه می‌دهد. با این حال، واریانس در الگوریتم‌ها می‌تواند اعتبارسنجی امضاهای سایر بلاکچین‌ها مانند ECDSA و Schnorr را برای توسعه‌دهندگان DApp پلوتوس چالش‌برانگیز کند. برای رفع این مشکل، IOG توابع داخلی جدیدی را به پلوتوس اضافه کرده است تا از امضای ECDSA و Schnorr پشتیبانی کند، که ساخت برنامه‌های بین زنجیره‌ای را برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر کرده و بالاترین سطح امنیت را ارائه می‌دهد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

منبع

کریپتو گلوب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا