بازی

گزارش نشست خبری تریبون | داستان هم‌مسیری 1400 تریبون

گزارش نشست خبری تریبون | داستان هم‌مسیری 1400 تریبون

نشست خبری تریبون با موضوع رونمایی از گزارش عملکرد سال 1400، در روز 24 مرداد برگزار شد. در این نشست، جمعی از متخصصان حوزه سئو و دیجیتا‌ل‌مارکتینگ و اصحاب رسانه حضور داشتند. علاوه بر ارائه گزارش سالانه، فرصتی به پرسش‌وپاسخ خبرنگاران و مهمان این رویداد از مدیران ارشد تریبون اختصاص یافته بود.

فائزه غفوری؛ داستان هم‌مسیری را روایت کرد

در بخش ابتدایی نشست، مدیر دیجیتال‌مارکتینگ، دست‌آوردهای یکساله‌ تریبون را به صورت خلاصه برای حاضرین در نشست خبری شرح داد. او در ادامه به سیاستی که تریبون در سال 1400 پیش گرفته بود اشاره کرد و گفت: «با مساعد‌ترشدن شرایط اقتصادی و کمر‌رنگ‌ترشدن کرونا، در این سال فضا را برای توسعه سرویس‌های مارکتینگی خود مناسب دیدیم تا روش‌های مختلفی را به غیر از رپورتاژ آگهی بتوانیم درآمد رسانه‌ها را افزایش دهیم و کسب‌وکارها با راه‌های جدید تبلیغاتی آشنا کنیم.»

صحبت‌های خانم غفوری در این نشست را می‌توان به 4 بخش کلی تقسیم کرد:

  • معرفی سرویس‌های تریبون و توضیح وجه تمایز اصلی تریبون در این صنعت نسبت به رقبا و بررسی چگونگی روند انتشار سیستماتیک رپورتاژ آگهی
  • بررسی رفتار کسب‌وکارها در خرید رپورتاژ آگهی؛ رشد 113درصدی خرید رپورتاژ آگهی در سال
  • تحلیل رفتار رسانه‌های در انتشار رپورتاژ آگهی؛ سهم 23درصدی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های خبری در دسته‌بندی موضوعی رسانه‌ها
  • معرفی ریبون به‌عنوان فعالیت مسئولیت اجتماعی تریبون که با آموزش رایگان دیجیتال‌مارکتینگ به توان‌یاب‌ها سعی می‌کند بستر اشتغال‌زایی و کسب‌درآمد را برای این قشر از جامعه فراهم کند.

 رشد فراتر از 100 درصد

طبق گزارش سال تریبون، تعداد رپورتاژ آگهی‌‌های منتشرشده در سال ۱۴۰۰، نسبت به سال 99 رشدی 134درصدی داشت. همچنین، تعداد رسانه‌ها و کسب‌وکارهایی که با تریبون همکاری می‌کنند به ترتیب، رشد 70درصدی و رشد 123درصدی را در سال 1400 ثبت کردند.

ارز دییجیتال؛ بیشترین هزینه را صرف انتشار رپورتاژ آگهی کرده است.

با توجه به گزارش سال 1400 تریبون، کسب‌وکارهای حوزه ارز دیجیتال بیشترین سهم انتشار رپورتاژ را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین فروشگا‌ه‌های اینترنتی و خودرو در رتبه دوم و سوم بودجه‌بندی رپورتاژ قرار گرفتند.

پربازده‌ترین زمان برای انتشار رپورتاژ آگهی

طبق گزارشی که تریبون از صنعت رپورتاژ آگهی از پلتفرم خود منتشر کرده است، رسانه‌ها بیشترین تعداد رپورتاژ آگهی را در در روزهای یکشنبه و دوشنبه منتشرکرده‌اند. درحالی که به گزارش یکتانت، روزهای شنبه و سه‌شنبه پرترافیک‌ترین روزهای هفته در سایت‌های نمایش‌دهنده تبلیغات است. البته اختلاف فاحشی بین روزهایی که رسانه‌ها رپورتاژ منتشر می‌کنند با روزهای پرترافیک وب فارسی وجود ندارد و نگرانی از این بابت نباید باشد.

10 تا 12 ظهر ساعت پرترافیک بازدید از رسانه‌ها

پرازدحام‌ترین زمان انتشار رپورتاژ آگهی به گزارش تریبون ساعت 10 تا 12 هر روز است. در گزارش سال 1400 یکتانت آمده است که ساعت حضور کاربران در سایت‌های نمایش‌دهنده نیز در همین بازه زمانی به اوج می‌رسد. اگر رپورتاژ خبری خود را در ساعات انتشار دهید، قطعاً احتمال دیده‌شدن مطالب خبری افزایش خواهد یافت و ترافیک درخور توجهی برای تبلیغ دریافت می‌کنید.

ظرفیت رسانه‌ها در لینک‌دهی به رپورتاژ آگهی‌ها

طبق گزارش سال 1400 تریبون، بیش از 60درصد رپورتاژهای انتشاریافته بیش از 3 لینک داشتند. همچنین آمارها نشان می‌دهند که بیشتر کاربران حداکثر 3 لینک را در رپورتاژهای خود قرار دادند.یکی از راه‌های لینک‌سازی طبیعی این است که همیشه از تمام ظرفیت‌های رسانه برای لینک‌دهی استفاده نکنید. 1 تا 3 لینک عددی منطقی برای بهره‌مندی از ظرفیت است.

سهم 23درصدی خبرگزاری‌ها از سهم بازار رسانه‌ها

طبق این نمودار، متنوع‌ترین دسته‌بندی موضوعی رسانه‌ها با 10 حوزه مختلف، در اختیار تریبون است. حدود 23درصد و 17درصد از کل سهم رسانه‌ها را خبرگزاری‌ها و سایت‌هایی با موضوع سبک زندگی و مد تشکیل می‌دهند.

محبوب‌ترین رسانه‌های سال 1400

منظور از محبوب‌ترین این است که کدام رسانه‌ها بیشترین میزان فروش رپورتاژ آگهی را داشته‌اند. سایت‌های ایلنا، الف و تسنیم محبوب‌ترین رسانه‌های سال 1400 معرفی شده‌اند.

پرتکرارترین انکرتکست‌های سال 1400

 طبق نمودار زیر در گزارش تریبون، کلمات «اینجا» و «لینک» از پرتکرارترین انکرتکست‌ها در رپورتاژ آگهی‌های منتشرشده سال 1400 هستند. توصیه می‌شود به‌ جای استفاده از انکرتکست‌های عمومی از عبارت دقیق و متنوع برای متن لینک استفاده کنید. وجود متن انکرتکست به کاربران و موتور جست‌وجوی گوگل کمک می‌کند تا به هنگام دنبال‌کردن لینک‌ها، در یک نگاه به موضوع صفحات مقصد پی ببرند.

در صورتی که تمایل دارید اطلاعات تکمیلی هر بخش از موارد گفته‌شده را بخوانید و با فعالیت‌های تریبون و تیم‌های آن در ارائه خدمات به کسب‌وکارها آشنا شوید، می‌توانید فایل کامل گزارش را در اینجا مطالعه کنید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا