بازی

شینجی میکامی: انتظار نداشتیم دوربین Resident Evil 4 غوغا به‌پا کند

شینجی میکامی: انتظار نداشتیم دوربین Resident Evil 4 غوغا به‌پا کند

دوربین بازی رزیدنت اویل 4 (Resident Evil 4) حتی امروزه هم به عنوان یکی از عناصر محوری و پیشگام آن شناخته می‌شود؛ با این حال، خالق بازی یعنی شینجی میکامی به تازگی اعلام کرده آن‌ها در ابتدا فکرش را هم نمی‌کردند که این بخش خاص از نسخه چهارم رزیدنت اویل اینگونه به چشم بیاید و روی صنعت تاثیر بگذارد.

شینجی میکامی که علاوه بر نویسندگی و کارگردانی Resident Evil 4، تهیه‌کننده اجرایی رزیدنت اویل ۷ هم بوده، طی مصاحبه‌ای در کانال رسمی Biohazard در یوتیوب گفت تیم سازنده صرفا تصمیم گرفت از دوربین سوم شخص (در پشت شانه شخصیت) به‌جای دوربین ثابت و همیشگی عناوین رزیدنت اویل استفاده کند، چراکه فکر می‌کرد عملکرد بهتری خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی:۶ خون آشام دی‌سی که می‌توانند در فیلم‌ها حضور پیدا کنندآماده برای مکیدن خون
۶ خون آشام دی‌سی که می‌توانند در فیلم‌ها حضور پیدا کنند

با این حال، این دوربین چنان موثر واقع شد که خیلی‌ها معتقدند همین طراحی منحصر به‌فرد Resident Evil 4 را به یکی از برترین بازی‌های تاریخ تبدیل کرد. همچنین گفته می‌شود تیم سازنده Gears of War دوربین بازی خود را با الهام از رزیدنت اویل 4 ساخته است.

میکامی توضیح داد:

می‌دانم خیلی عجیب است، اما انجام این کار برایمان طبیعی و عادی به‌نظر می‌رسید. اصلا قصد نداشتیم یک کار خلاقانه و خاص انجام دهیم، اما در پایان همه به ما گفتند که کارمان پیشگام و منحصر به‌فرد بوده.

برای ما، فقط مسئله این بود که فکر می‌کردیم زاویه سوم شخص بهتر باشد. در واقع ما تلاش نداشتیم چیزی جدید یا پیشگامانه خلق کنیم.

بازی رزیدنت اویل 4

میکامی می‌گوید نخستین کسی که زاویه جدید دوربین را مورد تحسین قرار داد، ماساهیرو ساکورای (خالق Super Smash Bros) بود.

ماساهیرو یک بار برای دیدن پیشرفت توسعه بازی پیش ما آمد و پرسید: «چه کسی ایده طراحی این دوربین را داده؟» من هم پاسخ دادم که خودم آن را مطرح کرده‌ام. او گفت: «این واقعا عالی است.»

در هر حال، سری رزیدنت اویل طی این سالیان دچار تغییرات و پیشرفت بسیاری شده است. همان‌طور که در جریان هستید، Resident Evil 7‌ برای نخستین بار دوربین اول شخص را به فرانچایز اضافه کرد و این مورد در قسمت هشتم نیز پیاده شد.

گرچه این اکنون الگوی طراحی همه عناوین سری نیست و طی چند سال اخیر ریمیک رزیدنت اویل 2 و 3 با همان دوربین کلاسیک سوم شخص راهی بازار شده‌اند. در ادامه نیز قطعا ریمیک رزیدنت اویل 4 (عرضه در ۴ فروردین ۱۴۰۲) با همین سبک طراحی در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

مطلب پیشنهادی:20 فیلم ترسناک که در شب هالووین باید ببینیدهالووین، بهانه‌ای برای ترسیدن و هیجان زده شدن
20 فیلم ترسناک که در شب هالووین باید ببینید


ولاگ گیمزکام #4 – با بهترین بازی نمایشگاه آشنا بشید

تماشا از کانال یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا