بازی

با این 2 روش، مایه کیک شکلاتی روی فرش را تمیز کنید

با این 2 روش، مایه کیک شکلاتی روی فرش را تمیز کنید

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در حال درست کردن یک کیک شکلاتی خوشمزه برای تولد یا عصرانه یا حتی مهمانی بودید و به یکباره یک یا چند قطره از مواد مایه کیک شکلاتی روی فرش تان ریخت؟

نگران و مضطرب نشوید. اگر سرعت عمل به خرج دهید، می توانید خودتان لکه را به راحتی پاک کنید تا هیچ اثری از آن روی فرش تان باقی نماند.

این مقاله توسط کارشناسان قالیشویی توحید  که ارائه دهنده انواع خدمات قالیشویی می باشد تهیه شده است  و پیشنهاد می گردد مراحل گفته شده در این مقاله را قدم به قدم دنبال کنید تا بتوانید خودتان به سرعت در منزل، فرش تان را از هرگونه آلودگی مایه کیک تمیز کنید. پس تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید چرا که در این راهنما، قصد داریم شما را با 2 روش برای پاک کردن لکه مایه کیک شکلاتی از روی فرش آشنا کنیم.

با این 2 روش، مایه کیک شکلاتی روی فرش را تمیز کنید - lastech

روش شماره 1: پاک کردن لکه مایه کیک شکلاتی با مایع ظرفشویی

در روش اولی که می توانید در هنگام از بین بردن لکه های مایه کیک شکلاتی از روی فرش امتحان کنید، نیاز به مقدار کمی مایع ظرفشویی، آب و چند دستمال دارید.

پس از اینکه مواد و وسایل را آماده کردید، به سرعت مراحل زیر را برای پاک کردن لکه فرش دنبال کنید تا از شر این لکه قهوه ای خلاص شوید:

  1. ابتدا به سرعت مایه کیک اضافی را که هنوز به عمق الیاف فرش تان نفوذ نکرده، با یک دستمال کاغذی یا قاشق بردارید. حتما این مرحله را به آرامی و با دقت انجام دهید تا لکه بزرگ تر و عمیق تر نشود.
  2. سپس کمی آب سرد را مستقیماً روی لکه فرش تان بریزید.
  3. در این مرحله باید مخلوطی حاوی با یک قاشق مایع ظرفشویی و یک فنجان آب، آماده کنید.
  4. یک پارچه تمیز و سفید بردارید و بدون اینکه فرش را مالش دهید، لکه را با حرکات دورانی و فشاری تا حد ممکن پاک کنید.
  5. سپس اجازه دهید این محلول برای چند دقیقه روی لکه فرش باقی بماند.
  6. دوباره محل را با آب سرد بشویید تا لکه شکلات و مایع ظرفشویی کاملا از بین برود. برای این مرحله یک ظرف را جهت سهولت کار کنارتان قرار دهید و وقتی که دستمال تان کثیف شد، در ظرف شستشو داده و مجددا لکه فرش را تمیز کنید.
  7. در نهایت با یک یا چند عدد دستمال کاغذی حوله ای یا یک حوله با قدرت جذب بالا، محل را خشک کنید تا بعدا دچار پوسیدگی نشود.

پس از انجام این مراحل، اگر لکه کاملا از بین رفته، روی آن را جاروبرقی بکشید تا الیاف فرش به حالت قبل بازگردند. اما اگر لکه هنوز مشاهده می شود، می توانید از خدمات قالیشویی هروی  استفاده نمایید.

با این 2 روش، مایه کیک شکلاتی روی فرش را تمیز کنید - lastech

روش شماره 2: تمیز کردن لکه مایه کیک شکلاتی با لکه بر یا شامپوفرش

در روش دیگری که می توانید برای تمیز کردن لکه مایع کیک شکلاتی از روی فرش به کار ببرید، نیاز به یک لکه بر فرش و موکت و یا شامپو فرش به همراه چند دستمال و کمی آب دارید.

پس از اینکه مواد و وسایل گفته شده را آماده کردید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. همچون روش اول، ابتدا باید مواد مایه کیک ریخته شده روی فرش را تا حدی که امکان دارد، با قاشق یا کناره های کارد کره خوری از روی فرش بردارید. می توانید این کار را با چند دستمال کاغذی نیز انجام دهید. فقط توجه داشته باشید که سرعت عمل بالا مهم ترین نکته در پاک کردن این لکه از روی فرش تان است.
  2. یک لکه بر فرش یا شامپو فرش را انتخاب کرده و مطابق با دستورالعمل روی بسته بندی قوطی آن، به کمک اسفنج یا دستمال روی لکه مایع کیک شکلاتی ریخته شده بزنید.
  3. سپس براساس دستور گفته شده روی بسته، کمی زمان دهید تا لکه بر روی لکه مایه کیک شکلاتی عمل کرده و چربی ها و قندهای آن را تجزیه نماید. به این ترتیب پس از زمان گفته شده، تمام مواد موجود در مایه کیک به مواد اولیه آن تبدیل شده و به راحتی پاک می شوند.
  4. سپس بهتر است یک ظرف را پر از آب کنید تا محل لکه تمیز شده را بشویید.
  5. خشک کردن پس از شستشوی محل موردنظر، می تواند از کپک زدن فرش، جذب حیوانات و حشرات و همچنین پوسیدگی فرش تان جلوگیری کند.
  6. در نهایت با جاروبرقی کشیدن و بازگرداندن الیاف به حالت اولیه خود، به کارتان خاتمه دهید.

چنانچه لکه قهوه ای رنگی پس از تمیز کردن با مراحل گفته شده، هنوز روی فرش تان مشاهده می کنید، بهتر است از خدمات قالیشویی در محل استفاده کرده و با شستشوی عمیق فرش تان، لکه را از بین ببرید.

قالیشویی در محلات مختلف تهران و کرج

شستشوی فرش در قالیشویی های حرفه ای و معتبر به صورت عمیق به کمک دستگاه های مکانیزه انجام می شود و بنابراین شما را از شر هر نوع لکه و آلودگی رها می کند. پس اگر هنوز درخصوص سپردن فرش های تان به قالیشویی مردد هستید، بهتر است همین حالا شک و تردید را کنار بگذارید و با قالیشویی محدوده اکباتان تماس بگیرید. در قالیشویی های حرفه ای شستن فرش با مواد شوینده استاندارد توسط تکنسین های مجرب انجام می شود.

همچنین توجه کنید که قالیشویی در اکباتان خشک کردن فرش ها را نیز به صورت مکانیزه انجام می دهد و بنابراین پس از دریافت خدمات قالیشویی، هیچ اثری از تاشدگی یا خم شدگی در فرش تان نخواهید دید.

با این 2 روش، مایه کیک شکلاتی روی فرش را تمیز کنید - lastech

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید خدمات تضمین شده خود را به تمام محلات تهران و کرج ارائه می دهد. با ما می توانید از نزدیک ترین شعبه به خودتان خدمات موردنظرتان را دریافت کنید. ما پس از سالیان طولانی تجربه اندوزی در زمینه شستشوی فرش و موکت، امروزه با خدمات مبل شویی در محل نیز در خدمت همشهریان مان هستیم. خدمات سریع و در عین حال باکیفیت ما باعث شده تا مشتریان مان همواره به ما اعتماد داشته و رضایت حداکثری خود را اعلام نمایند.

ما به عنوان قالیشویی برتر سال های 96 تا 98 از سمت اتحادیه قالیشویان، می توانیم خدمات خود را در سریع ترین زمان ممکن پس از ثبت سفارش توسط شما، ارائه کنیم.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا