عمومی

نسل بعدی هوم‌پاد احتمالاً اواخر ۲۰۲۲ یا اوایل ۲۰۲۳ با تغییرات اندک معرفی خواهد شد

نزدیک به ۲ سال از معرفی آخرین اسپیکر هوشمند اپل با نام هوم‌پاد می‌گذرد. این بلندگو هوشمند در ابتدای عرضه به‌دلیل قیمت گران با واکنش‌های منفی بسیاری رو‌به‌رو شد؛ اما پس از عرضه‌ی هوم‌پاد مینی به‌نوعی راه نجاتی پیدا کرد.

  • مدل ویژه هوم پاد با قابلیت‌های اپل TV و دوربین فیس تایم همچنان در دست تولید است

حالا پس از نزدیک به ۲ سال، به‌گزارش مینگ چی کو، افشاگر نام‌آشنای دنیای اپل، این شرکت قصد دارد در بازه‌ی انتهای سال ۲۰۲۲ و ابتدای سال ۲۰۲۳ نسل بعدی هوم‌پاد را رونمایی کند. درحال‌حاضر، کوپرتینویی‌ها در حال فروش هوم‌پاد مینی با قیمت ۹۹ دلار هستند و تولید مدل پیشین نیز پس از کاهش قیمت از ۳۵۰ دلار به ۲۹۹ دلار، سرانجام در سال گذشته متوقف شد.

به‌باور کو، اپل سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۲ و سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۲۳ را برای رونمایی محصول خاص خود انتخاب کرده است. این دستگاه قرار نیست مدلی ارزان‌قیمت باشد و جایگزین هوم‌پاد مینی خواهد بود. درعوض، احتمالاً محصول بعدی کوپرتینویی‌ها در دسته‌ی بلندگوهای هوشمند بازه‌ی قیمتی ۳۰۰ دلار را هدف قرار داده است.

همچنین، اخباری از نسل جدید هوم‌پاد مینی به‌گوش می‌رسد که با‌توجه‌به شناختمان از اپل و رنگ‌های تازه‌معرفی‌شده‌ بعید است که دو بلندگو به‌صورت هم‌زمان رونمایی شود.

اجزای داخلی بلندگو هوشمند ۳۵۰ دلاری هوم‌پاد اپل

درحال‌حاضر، تنها پیش‌بینی درباره‌ی هوم‌پاد بعدی همین است؛ اما کو می‌گوید نمی‌توانید انتظار تغییرات ظاهری چشمگیری را داشته باشید. البته صحبت درباره‌ی طراحی درباره‌ی بلندگوهای هوشمند چندان موضوعیت ندارد و بیشتر کارایی و عملکرد آن مقایسه می‌شود؛ اما همچنان عاملی مهم به‌شمار می‌رود.

مینگ‌چی کو بر این باور است که رفته‌رفته بلندگوهای هوشمند به بخش مهم‌تری از منازل تبدیل خواهند شد و اپل در‌این‌میان هنوز آن‌طور‌که باید و شاید، جایگاه خود و مسیر طلایی برای ساخت دستگاهی موفق را پیدا نکرده است.

کوپرتینویی‌ها عموماً به پافشاری بیش‌از‌حد خود بر کیفیت صدا شهره هستند و واقعیت این است که کیفیت صدای بالا را نمی‌توان در دستگاه‌های ۱۰۰ دلاری پیدا کرد. درحال‌حاضر، آمازون اکو و گوگل نست رقیب مستقیم هوم‌پاد مینی محسوب می‌شوند؛ بنابراین، انتظار نداشته باشید اپل برای نسل بعدی هوم‌پاد قیمتی ارزان‌تر از بازه‌ی قیمتی مدل مینی در نظر بگیرد.

مقاله‌های مرتبط:

  • ساندبار اقتصادی سونوس به‌زودی معرفی خواهد شد
  • صدای ۸ بعدی چیست؟

افزون‌براین پس از معرفی نسل اول هوم‌پاد، سونوس بلندگوهای متنوعی را با پشتیبانی از دستیار صوتی به‌ بازار عرضه کرده است. این شرکت نامدار ابتدا فقط از دستیارهای صوتی الکسا و گوگل اسیستنت استفاده می‌کرد؛ اما اخیراً با توسعه‌ی دستیار هوشمند برای کنترل موسیقی، توانسته است قیمت تمام‌شده‌ی محصولاتش را کاهش دهد.

پیش‌تر، مینگ‌چی کو اعلام کرده بود که اپل در حال ساخت نسخه‌ای جدید از اپل تی‌وی با قیمت تمام‌شده‌ی ارزان‌تر است تا بتواند بخش وسیع‌تری از بازار را به‌دست آورد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا