بازی

پیلاتس برای چه کسانی مناسب است؟ آیا پیلاتس لاغر می‌کند؟

پیلاتس برای چه کسانی مناسب است؟ آیا پیلاتس لاغر می‌کند؟

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

پیلاتس متشکل از تمریناتی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻤﺮﮐﺰ روی ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ اﻧﻌﻄﺎف و ﻗﺪرت در ﺗﻤﺎم اندام‌های ﺑﺪن دارد، ﺑﺪون اﯾﻨﮑﻪ ﻋﻀﻼت را ﺣﺠﯿﻢ ﮐﻨﺪ ﯾﺎ آن‌ها را از ﺑﯿﻦ ﺑﺒﺮد. اﯾﻦ روش ﺗﻤﺮﯾﻨﯽ از ﺣﺮﮐﺎت ﮐﻨﺘﺮل ﺷﺪه‌ای ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺷﺪه ﮐﻪ ﺑﯿﻦ ﺑﺪن و ﻣﻐﺰ،  هارمونی فیزیکی اﯾﺠﺎد ﮐﺮده و ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﺑﺪن اﻓﺮاد را در هر ﺳﻦ ﺑﺎﻻ ﻣﯽ ﺑﺮد. ورزش پیلاتس یک ورزش کششی عالی با خاصیت درگیر کردنِ ذهن و جسم است. تمرینات این ورزش برای تقویت عضلات میانی بدن بسیار مؤثر است.

این روش مجموعه‌ای از تمرینات دقیق و کنترل‌ شده است که توسط یک مرد آلمانی به نام ژوزف پیلاتس ابداع شده‌ و به شکلی معجزه آسا هماهنگ‌ کننده‌ی ذهن و جسم است. شما به کمک این روش، ابتدا به شیوه‌ای هدفمند، کنترل کامل جسم خود را در دست می‌گیرید؛ سپس با تکرار حرکات به تدریج پیشرفت کرده و به یک نوع هماهنگی طبیعی دست پیدا می‌کنید. این روش بر روی افزایش قدرت و یکپارچگی بدن، مخصوصاً عضلات مرکزی تمرکز دارد. تمام اجزای بدن را به کار می‌گیرد و باعث می‌شود که تمام عضلات، حتی ریزترین عضلات ورزیده شوند.

ورزش پیلاتس برای چه کسانی مناسب است؟

از آنجا که این تمرینات می‌تواند در سطوح مختلف انجام شود (از سطح تمرینی ملایم تا تمرین‌های سنگین و چالش برانگیز)، اکثر افراد به طور کلی با آن مشکلی نخواهند داشت. این تمرینات برای افراد مبتدی و کسانی که مدتی است به طور منظم ورزش نکرده‌اند نیز مناسب است. در پاسخ به این سوال که ” ورزش پیلاتس برای چه کسانی مناسب است ” باید بگوییم:

  • ورزشکاران حرفه‌ای که مایل به بهبود عملکرد ورزشی خود هستند.
  • افرادی که از بیماری‌های مختلف اسکلتی و عضلانی رنج می‌برند.
  • بازنشستگان که مایل به بهبود سلامت عمومی خود هستند.
  • خانم‌های خانه دار یا بانوان باردار
  • کارمندان و پشت میز نشین‌ها

این تمرین‌ها آنقدر کامل و مفید است که هرکسی فراخور وضعیت بدنی و شرایط فیزیکی که دارد می‌تواند چیزی از آن کسب کند. لازم به ذکر است که در بدو شکل گیری، این رشته عمدتاً توسط رقصندگان مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما اکنون مشخص شده است که اثرات بسیار مفیدی بر ورزشکاران در طیف گسترده‌ای از ورزش‌ها دارد.

پیلاتس برای تمامی سنین مناسب است و در هر سنی مخاطبان مخصوص خود را دارد. در واقع این برنامه‌ی تمرینی، یک انتخاب ایده‌آل برای یک انسان شهرنشین است که دنبال راهی آرام و دل‌پذیر برای رسیدن به آمادگی جسمانی است.

واقعاً ورزشی است که هر کسی در هر سنی می تواند انجام دهد. یکی از زیبایی‌های آن این است که متناسب با هر فرد، از نظر سن و جنس، تمرین‌های متنوعی دارد. بنابراین چه ۲۰ ساله باشید و بخواهید برای تناسب اندام آن را انجام دهید، چه ۴۰ ساله باشید و می‌خواهید کمردرد خود را کنترل کنید یا ۶۰ ساله باشید و بخواهید خود را متحرک و فعال نگه دارید، پیلاتس می‌تواند یک روش تمرینی عالی برای شما باشد.

پیلاتس برای چه کسانی مناسب است؟ آیا پیلاتس لاغر می‌کند؟ - lastech

آیا پیلاتس لاغر می‌کند؟

در سال‌های اخیر محبوبیت پیلاتس رو به افزایش بوده و برخی معتقدند این روش برای فرم دهی بدن مناسب است نه برای کاهش وزن! یا برخی دیگر فکر می‌کنند پیلاتس فقط برای توانبخشی یا اصلاح ساختار بدن مناسب است. حتی پیلاتس را نوعی تمرین کششی ملایم توصیف می‌کنند.

اما پیلاتس و کاهش وزن با هم ارتباط مستقیم دارند زیرا این تمرینات برای تقویت و ساخت عضلات بدون چربی و بهبود ساختار بدن روش خاص و بسیار موثری دارد. این صحیح است که ورزش پیلاتس به اندازه تمرینات هوازی، مانند دویدن یا شنا کردن بر کاهش وزن تاثیر ندارد. اما وقتی به طور منظم تمرین شود، یک تمرین چربی سوز عالی با فواید بی نظیر دیگری است که در دویدن یا شنا کردن به آن‌ها دست پیدا نخواهید کرد.

انجام این تمرینات می‌تواند با هماهنگ کردن ذهن و جسم به ما در کاهش وزن کمک شایانی کند. با این حال، برای کاهش توده چربی یا همان چربی سوزی و از دست ندادن توده عضلانی و به دست آوردن نتیجه مطلوب در کاهش وزن، باید استراتژی و برنامه‌ی بلند مدت داشت.

اگر هدف شما کاهش وزن است، سعی کنید پیلاتس را با یک برنامه غذایی سالم و سایر اشکال ورزش ترکیب کنید آن را با تمرینات قدرتی و سایر اشکال ورزش‌های هوازی مانند پیاده روی، شنا، دویدن یا دوچرخه سواری انجام دهید. تا بهترین نتیجه را بگیرید.

برای همین در جواب سوال آیا پیلاتس باعث لاغری می‌شود؟ باید بگوییم بله، این ورزش به شما کمک می‌کند تا لاغری و کاهش وزن را تجربه کنید. نکته مهم اینجاست که نباید تنها حرکت شما در جهت کاهش وزن اکتفا کردن به پیلاتس یا هر ورزش دیگری باشد. باید سبک زندگی‌ را تغییر دهید و این ورزش را بخشی از زندگی خود قرار دهید.

ورزش پیلاتس در خانه

امروزه تمرین آنلاین و یا باشگاه آنلاین یکی از روش‌هایی است که با استقبال زیادی روبه‌رو شده است. عده‌‌ی زیادی از ما به باشگاه و تجهیزات ورزشی‌ دسترسی نداریم؛ یا زمان کافی برای رفتن به باشگاه را نداریم. بنابراین ورزش آنلاین در خانه راهی بسیار منطقی و کاربردی است.

پیلاتس با حداقل تجهیزات در خانه قابل اجرا است؛ بنابراین شما به راحتی می‌توانید بدن‌سازی در خانه بدون وسیله را تجربه کنید و تمام آنچه نیاز دارید، یک زیرانداز مخصوص و مربی است که شما را راهنمایی کند.

می‌توانید بدون رفتن به باشگاه و از هر کجا که هستید و با حداقل امکانات، پیلاتس در منزل از تمرینات مبتدی تا پیشرفته را دنبال کنید. برای نتیجه گرفتن از پیلاتس به هیچ چیزی جز تمرکز، پشتکار و وزن بدنتان نیاز نخواهید داشت! پیشنهاد می‌کنیم برای شرکت در کلاس آنلاین پیلاتس به وب سایت حسن موسوی سر بزنید.

پیلاتس برای چه کسانی مناسب است؟ آیا پیلاتس لاغر می‌کند؟ - lastech

مربی پیلاتس

اگر به دنبال بهترین مربی پیلاتس هستید باید در جستجوی یک مربی باشید که دانش خود را درباره بدن انسان و جدیدترین تمرینات به روز نگه می‌دارد. پیلاتس یک برنامه تمرینی مبتنی بر دانش است و هر چه مربی شما تجربه بیشتری داشته باشد، مهارت بیشتری هم دارد.

مربی‌های مختلف، رویکردهای متفاوتی دارند و زمینه‌های مختلفی را برای شما ایجاد می‌کنند. یکی از بهترین مربی‌های پیلاتس حسن موسوی است. آموزش‌های او ترکیبی است از بهترین تمرین‌ها مانند تمرینات پیلاتس، فانکشنال و تی آر ایکس که به شما کمک می‌کند تا تعادل، تقارن، تمرکز، تناسب، انعطاف و قدرت را در بدن خود بازیابی کنید و به ذهن و جسمی قدرتمندتر از قبل برسید.

رویکرد حسن موسوی آموزش سبک زندگی سالم به شماست. همه می‌دانند که باید روی سبک زندگی، فعالیت بدنی و وضعیت جسمی و ذهنی خود کار کنند، اما نمی‌دانند چگونه؟ بنابراین، اگر به دنبال مربی ورزشی متخصص هستید که هم بر فعالیت ورزشی شما نظارت کند و هم سبک زندگی سالمی را برایتان ترسیم کند به وب سایت حسن موسوی HassanMousavi.ir سر بزنید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا