رمز ارز

آمریکا این بار استیکینگ ارزهای دیجیتال را هدف قرار داده است!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده روز پنج‌شنبه اتهاماتی را علیه صرافی رمزارزی کراکن اعلام کرد و مدعی شد که ارائه برنامه استیکینگ ارزهای دیجیتال معادل ارائه محصولات اوراق بهادار ثبت‌نشده در ایالات متحده است. در واکنش به این اتهامات، صرافی کراکن موافقت کرده که ۳۰ میلیون دلار به عنوان جریمه بپردازد و ارائه خدمات استیکینگ خود را در آمریکا متوقف کند.
درست یک روز قبل، برایان آرمسترانگ، مدیرعامل صرافی کوین بیس در توییتر هشدار داده بود که شنیده است، کمیسیون SEC قصد دارد از شر استیکینگ ارزهای دیجیتال در ایالات متحده برای مشتریان خرد خلاص شود.
انتشار این اخبار، سوالات زیادی را در مورد اینکه این اقدام برای کل صنعت کریپتو و سرویس‌های استیکینگ به چه معناست، مطرح کرده است. در حالی که به نظر می‌رسد این خبر می‌تواند برای همه سرویس‌های استیکینگ کریپتو بد باشد، اما کاملاً هم اینطور نیست. بر اساس داده‌های بازار، قیمت توکن‌ بومی پلتفرم Lido، یکی از بزرگترین سرویس‌های استیکینگ، روز گذشته تا ۱۱ درصد افزایش یافته است.
این نشان می‌دهد که فعالان بازار فکر می‌کنند صرافی‌های متمرکزی که خدمات استیکینگ ارائه می‌دهند، مانند صرافی‌های کراکن و کوین بیس، باید از این اقدام نگران باشند، نه بقیه صنعت.
به نظر می‌رسد یکی از مشکلاتی که SEC با برنامه کراکن داشت، ساده‌سازی بیش از حد استیکینگ برای مشتریان خرد بود. در واقع، SEC با این واقعیت مخالفت کرده که صرافی کراکن بر خلاف نرخ پاداش‌های تعیین‌شده توسط پروتکل‌های بلاکچینی، خودش بازدهی دریافتی مشتریان را تعیین می‌کرد.
به نوبه خود، صرافی کوین بیس اعلام کرده که برنامه استیکینگ آن مانند کراکن نیست.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا