رمز ارز

کشف و ضبط رمزارزهای سرقتی توسط هکرهای کره شمالی!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

وزارت دادگستری ایالات متحده مقدار ۵۰۰،۰۰۰ دلار پول به صورت نقد و رمزارز را که متعلق به ارائه‌دهندگان خدمات مراقبت‌های بهداشتی ایالات متحده بود، از یک گروه هکری مرتبط با دولت کره شمالی ضبط کرده و بازگردانده است.
طبق گزارش‌ها، وزارت دادگستری آمریکا به همراه اف‌بی‌آی اعلام کرد که پرداخت ۱۰۰ هزار دلار بیت کوین به یک باج‌افزار را از سوی یک بیمارستان در کانزاس به یک گروه هکری متعلق به کره شمالی، رهگیری کرده است. هدف این بیمارستان از پرداخت این وجه، دسترسی مجدد به سیستم‌های خود بوده است. یک پرداخت بیت کوینی دیگر از یک ارائه‌دهنده سرویس‌های پزشکی در کلرادو به یکی از کیف پول‌های متصل به حمله فوق‌الذکر نیز در کنار این کار رهگیری شد.
در ماه می، اف‌بی‌آی حکم توقیف وجوه حاصل از دو حمله باج‌افزاری و سایر حملات را صادر کرد و وزارت دادگستری آن را در مجموع ۵۰۰،۰۰۰ دلار گزارش کرد.
طبق گزارش‌ها، گروه‌های هکری مرتبط با کره شمالی و روسیه مسئول بسیاری از باج‌افزارها و حملات سایبری بزرگ در ایالات متحده و در سطح جهان هستند. در ماه آوریل، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، از گروه سایبری لازاروس کره شمالی به عنوان نهادی که در مارس ۲۰۲۲، پل رونین (Ronin) بازی محبوب اکسی اینفینیتی را هک کرده بود، نام برد. در آن حمله، بیش از ۶۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های دیجیتال به سرقت رفت.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا