رمز ارز

شناسایی تراکنش‌های مشکوک! آیا صرافی‌های رمزارز در حال دستکاری بازار هستند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دو صرافی Huobi و Gate.io به اتهام انتشار عکس‌های فوری (snapshot) با استفاده از وجوه قرضی، مورد انتقاد شدید جامعه کریپتو قرار گرفته‌اند.
برای مقابله با بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران رمزارز پس از سقوط FTX، صرافی‌های ارز دیجیتال به اتفاق آرا تصمیم گرفتند تا به‌عنوان راهی برای نشان دادن مشروعیت، مدارک ذخایر خود را با عموم به اشتراک بگذارند. با این حال، ناهنجاری‌های خاصی که در طول تحقیقات درون زنجیره‌ای پیدا شد، نشان‌دهنده بازی نادرست و دستکاری در بازار است.
تنها دو روز پس از اینکه صرافی Crypto.com اطلاعات ذخیره‌سازی سرد خود را عمومی کرد، محققان دریافتند که ۳۲۰ هزار اتریوم (ETH) در تاریخ ۲۱ اکتبر ۲۰۲۲ به Gate.io ارسال شده است. در ۲۸ اکتبر، صرافی Gate.io اسنپ‌شات اثبات ذخایر خود را منتشر کرد، که ادعا می‌شود با استفاده از بودجه Crypto.com انجام شده است.
با این حال، مدیرعامل Crypto.com با بیان اینکه وجوه به‎طور تصادفی منتقل شده و در نهایت به ذخیره‌‌‌ساز اصلی بازگردانده شده‌اند، هرگونه تخلفی را رد کرد.
علاوه بر این، جامعه ارزهای دیجیتال به صرافی Huobi نیز برای انجام دستکاری‌های مشابه مشکوک شده است. طبق گزارش‌ها، یک آدرس کیف پول مرتبط با Huobi شناسایی شده که پس از انتشار اسنپ‌شات آن، ۱۰ هزار اتریوم را به کیف پول‌های سپرده بایننس و OKX منتقل کرده است.
در حالی که Huobi هنوز به‌طور علنی در مورد ادعاهای اخیر اظهارنظر نکرده، بنیانگذار Gate.io استدلال کرده که اسنپ‌شات مورد بحث در ۱۹ اکتبر، دو روز قبل از انتقال تصادفی سرمایه Crypto.com به ارزش ۳۲۰ هزار اتریوم گرفته شده است.
امکان همکاری چندین صرافی رمزارزی برای دستکاری سرمایه سرمایه‌گذاران، جامعه را مجبور کرده که تا انتشار یک بیانیه رسمی، مراقب وجوه خود باشند.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا