بازی

پنجره دوجداره چیست و چه کاربردی در خانه ما دارد؟

پنجره دوجداره چیست و چه کاربردی در خانه ما دارد؟

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

پنجره دوجداره به پنجره‌ای گفته می‌شود که از دو لایه شیشه در آن استفاده شده‌است. به بیان علمی‌تر این پنجره‌ها کمترین انتقال حرارت و صدا را از خود دارند. در کشور ما پنجره‌های دوجداره با دو نوع پروفیل UPVC و آلومینیومی ساخته می‌شود که با توجه به نوع سازه می‌توان از آن‌ها استفاده نمود. در شیشه‌های دوجداره از گازهای بی‌اثر مانند گاز آرگون استفاده می‌شود تا انتقال گرما و سرما از شیشه به حداقل‌ترین حالت ممکن برسد.

از دلایل استفاده از پنجره‌های دوجداره در شهر‌های بزرگ می‌توان به عایق‌بندی خانه در برابر گردوغبار و آلاینده‌های صوتی اشاره نمود. همچنین با استفاده از پنجره UPVC و آلومینیومی دوجداره می‌توان در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرد.

در این مقاله قصد داریم که با پنجره‌های دوجداره به صورت دقیق‌تر آشنا شویم و تمامی ویژگی‌های آن‌ها را به صورت دقیق‌تر بررسی کنیم.

معرفی دقیق پنجره دوجداره

پنجره دوجداره معمولا از دارای یک فریم اصلی است که پروفیل آن می‌تواند از جنس UPVC یا آلومینیوم باشد. شیشه‌های دوجداره که بخش اصلی این پنجره‌هاست، با قطعه‌ای به اسم مولین از هم جدا می‌شوند. فریم بازشو پنجره نیز به وسیله لولاها به فریم پنجره متصل می‌شود و با یراق اسپانیولت، دستگیره و زاماک در جای خود فیکس می‌شود.

ویژگی‌‌های پنجره دوجداره

پنجره‌های دوجداره به دلیل ضخامت شیشه و پروفیل‌های یو پی وی سی و آلومینیومی، بهترین عملکرد را در عایق‌بندی خانه دارند. بنابراین استفاده از مدل پنجره‌ها باعث می‌شود که شما آسایش بیشتری را تجربه کنید. در ادامه با برخی از این ویژگی‌های پنجره دوجداره آشنا خواهیم شد.

عایق‌بندی حرارتی

یکی از دلایلی که باعث می‌شود که ما از پنجره‌های دوجداره استفاده کنیم، گرم و سرد نگه داشتن خانه در فصل‌های زمستان و تابستان است. پنجره دوجداره به دلیل ضخامت پروفیل و شیشه دولایه، کمترین حرارت را از خود عبور می‌دهند.

عایق صوتی

پنجره‌های دوجداره یکی از ملزومات ساختمانی در محیط‌های شلوغ و پر رفت‌وآمد است. با استفاده از نوع پنجره‌ها سروصدای بیرون کمتر وارد خانه خواهد شد و این مسئله باعث آزار و اذیت شما نخواهد شد. اگر خانه ما در اطراف اتوبان‌ها و مدرسه باشد برای جلوگیری از ورود صدا و عایق‌بندی خانه بهتر است که از پنجره دوجداره به جای مدل‌های قدیمی استفاده کنیم.

کاهش مصرف انرژی

عایق‌بندی حرارتی خانه، باعث می‌شود که میزان انرژی کمتری از پنجره‌ها ردو‌بدل شود. بنابراین برای گرم یا سرد نگه داشتن خانه لازم نیست انرژی زیادی مصرف شود و هزینه‌های آب، برق و گاز تا حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

امنیت بالا

اگر تصمیم دارید خانه خود را در برابر سرقت ایمن کنید، پنجره‌های دوجداره به دلیل استحکام بالایی که دارند بهترین گزینه برای جایگزینی پنجره‌های قدیمی هستند. همچنین در بعضی موارد با سکوریت کردن شیشه‌های دوجداره مقاومت شیشه در برابر ضربه شدید چند برابر می‌شود.

انواع پنجره دوجداره

مدل پنجره‌ دوجداره با توجه نوع پروژه، طراحی نما و بودجه شما انتخاب می‌شود. بنابراین در زیر به انواع این پنجره‌ها اشاره شده است.

  • پنجره تک حالته
  • پنجره دو حالته
  • پنجره ثابت
  • پنجره کشویی
  • پنجره فولکس واگنی
  • پنجره کلنگی
  • پنجره رنگی و روکش لمینت

خرید پنجره دوجداره از هوم وین

پنجره دوجداره چیست و چه کاربردی در خانه ما دارد؟ - lastech

هوم وین به‌عنوان یک مجموعه تخصصی در ساخت و مونتاژ انواع پنجره های UPVC و آلومینیومی دوجداره با کیفیت در بازار ایران فعالیت دارد و همچنین این مجموعه دارای سابقه طولانی مدت در زمینه تولید درب و پنجره در بازار بوده و بدون واسطه و به‌صورت مستقیم با تامین‌کننده در ارتباط است.

مجموعه هوم وین با شرکت‌های بزرگی چون هافمن، وین تک، هابرمن، دل وین، پروفیل آرارات و… همکاری می‌کند و با توجه به نیاز مشتریان خود باکیفیت‌ترین پنجره‌ها را تولید می‌کند.

درباره هوم وین بیشتر بدانید!

شرکت هوم وین با هدف تولید پنجره‌های دوجداره عایق و استاندارد آلومینیوم و UPVC برندهای مختلف با بهره‌گیری از فناوری‌های روز جهان، تخصص و تجربه ۱۲ ساله کادر مدیریتی، در سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را در شهر شیراز شروع کرده است و در این مدت کوتاه توانسته است با در نظر گرفتن چشم اندازهای خود (تولید درب و پنجره باکیفیت) به اهداف خود در مسیر این چشم‌انداز دست یابد. شرکت هوم وین در سال ۱۴۰۰ برای توسعه استراتژی‌های خود به تهران منتقل شد تا خدمات بیشتری به سراسر نقاط ایران ارائه دهد. این مجموعه با هدف افزایش رضایت مشتریان بهترین خدمات را به مهندسین عمران و معماری ارائه می‌دهد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا