تکنولوژی

مدیر اسپیس ایکس از ایلان ماسک دفاع کرد: معتقدم اتهامات جنسی دروغ‌ هستند

«گویین شاتول»، مدیر شرکت اسپیس ایکس در ایمیلی که برای کارمندان خود فرستاده از ایلان ماسک در برابر اتهامات جنسی دفاع کرده است. او باور دارد که این اتهامات دروغ‌ هستند، نه به خاطر این که کارمند او محسوب می‌شود، چون 20 سال است که با ماسک کار کرده و هرگز چنین رفتاری از او ندیده است.

به گزارش CNBC، شاتول در ایمیلی سراسری که برای کارمندان اسپیس ایکس ارسال شده، درباره اتهامات جنسی علیه ایلان ماسک گفت: «شخصا معتقدم که این اتهامات دروغ‌ هستند؛ نه به خاطر این که برای ایلان کار می‌کنم، بلکه چون حدود 20 سال است که با او همکاری نزدیکی دارم و هرگز ندیده و نشنیده‌ام که وی رفتاری مرتبط با این اتهامات انجام داده باشد.»

اسپیس ایکس اتهام آزار توسط ایلان ماسک را بررسی می‌کند

مدیر اسپیس ایکس در ایمیل خود تاکید کرده که هیچ‌گاه درباره مسائل حقوقی مربوط به کارمندان اظهارنظر نخواهد کرد. با این حال، او متذکر شده که اسپیس ایکس به هیچ عنوان آزار افراد را تحمل نمی‌کند. بنابراین هر اتهامی صرف‌نظر از این که علیه چه کسی مطرح شده، به‌صورت جدی و به دقت بررسی خواهد شد.

گویین شاتول

خبرگزاری اینسایدر روز جمعه در گزارشی مدعی شد که ایلان ماسک در سال 2016 از یکی از کارمندان زن اسپیس ایکس درخواست رابطه جنسی داشته و در عوض به او خرید اسب را پیشنهاد کرده است. این گزارش می‌گوید اسپیس ایکس در نهایت 250 هزار دلار به این کارمند پول پرداخت کرده بود تا درباره این اتفاق حرف نزند.

ایلان ماسک در واکنش به این گزارش گفت این اتهام کاملا نادرست است و با مقاصد سیاسی مطرح شده ولی هیچ اقدامی مانع از تلاش او آزادی بیان کاربران نخواهد شد. مدیرعامل تسلا می‌گوید حملات مخالفان از زمانی که او توییتر را خریده، از همه جهت آغاز شده است: «در تمام زندگی شغلی 30 ساله من، از جمله در تمام دوره MeToo، هیچ گزارشی وجود نداشت، اما به محض این که گفتم می‌خواهم آزادی بیان را به توییتر برگردانم و به جمهوری‌خواهان رای بدهم، حملات شروع شد.»

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا