رمز ارز

خالق خودخوانده بیت کوین در مقابل ریپل!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کریگ رایت (Craig Wright)، دانشمند کامپیوتر که خود را به عنوان خالق بیت کوین معرفی کرده، انتقاد خود را از اکوسیستم ریپل و حامیان آن اعلام کرده است.
رایت، طرفداران XRP را «ارتش فرقه‌گرا» نامیده و ادعا می‌کند، جامعه می‌داند در زمانی که ریپل با کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) درگیر است، این توکن به عنوان یک طرح هرمی به پایان خواهد رسید.
رایت پیشنهاد کرده که طرفداران XRP از نزدیک پرونده بین شرکت او، Tulip Trading علیه 16 توسعه‌دهنده آن را دنبال کنند. در این پرونده، توسعه‌دهندگان متهم به داشتن “عدم رعایت امانتداری” و “عدم رعایت وظایف در قبال جرم” برای بازنویسی یا اصلاح کد پروتکل، به دنبال دسترسی رایت به 111000 بیت کوین هستند.
علاوه بر این، رایت صحت پروژه کلی ریپل را زیر سوال برده؛ زیرا این پلتفرم به سمت تراکنش‌های فرامرزی حرکت می‌کند. رایت همچنین XRP را یک شوخی بد نامیده و معتقد است که این دارایی نه به عنوان ارز دیجیتال، بلکه باید به عنوان یک کلاهبرداری طبقه‌بندی شود. قابل ذکر است، او در چندین درگیری توییتری با جامعه ریپل شرکت داشته و ادامه حیات XRP را زیر سوال برده است. طبق گزارش‌ها، ساتوشی ناکاموتو خودخوانده، پیش‌تر هم XRP را یک “طرح پامپ و دامپ بی‌فایده” نامیده بود.
این صحبت‌ها در مورد ریپل در حالی مطرح می‌شوند که صنعت کریپتو منتظر نتیجه پرونده شرکت ریپل و SEC است و هر دو طرف نظرات نهایی را ارائه کرده‌اند و کارشناسان حقوقی در حال به اشتراک گذاشتن کلیات خود از پرونده هستند. به عنوان مثال، استاد حقوق J.W. Verret، سازمان SEC را متهم کرده که با ریپل مانند یک طرح پانزی رفتار می‌کند.
در همین حال، رایت در مورد هویت خود به عنوان ساتوشی ناکاموتو، بنیان‌گذار ناشناس بیت کوین، درگیر بحث و جدل شده است.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

منبع

فاین بولد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا