رمز ارز

هجوم سرمایه چندصد میلیارد دلاری به بازار! آیا رالی صعودی بیت کوین پایدار است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بازار رمزارزها در سال 2023 شاهد ورود سرمایه عظیمی بوده که باعث شده است تا گام‌های اولیه برای خروج از روند نزولی سال گذشته را بردارد. در حال حاضر، علی‌رغم اینکه صنعت رمزارزها هنوز با چندین عامل مخالف مواجه است، روند صعودی پایدار به نظر می‌رسد.
بر اساس داده‌های CoinMarketCap، در 8 فوریه ارزش بازار رمزارزها به حدود 1.086 میلیارد دلار افزایش یافت که نشان‌دهنده ورود حدود 291 میلیارد دلار سرمایه جدید در مقایسه با 795 میلیارد دلار ثبت‌شده در اول ژانویه است. در واقع، رشد اخیر به بازار کمک کرد تا سطح مهم 1 تریلیون دلاری را که توسط دارایی‌های تثبیت‌شده‌ای مانند بیت‌کوین و مجموعه‌ای از آلت‌کوین‌ها هدایت می‌شد، پس بگیرد.
قابل‌ توجه است که پس از شکستن مقاومت 23000 دلاری، بیت‌کوین در سال 2023 تقریباً 40 درصد رشد کرده است. توجه به این نکته مهم است که بازار رمزارزها پس از تحولات مثبت در فعالیت‌های مرتبط با اقتصاد کلان افزایش یافته است. به عنوان مثال، بیت‌کوین پس از کاهش تورم در ایالات متحده، که می‌تواند به معنای کاهش سرعت افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو باشد، برای مدت کوتاهی به 24000 دلار رسید. در نتیجه، این امر به سرمایه‌گذارانی که روی کاهش تورم قیمت‌گذاری می‌کنند و طرفدار دارایی‌های پرریسک مانند بیت‌کوین هستند، آرامش می‌دهد.
علاوه بر این، چند سیگنال تاریخی مهم، از جمله تقاطع طلایی، هم در نمودار بیت کوین ظاهر شده که به تداوم افزایش قیمت این ارز دیجیتال اشاره دارند.
از سوی دیگر، نباید فراموش کرد که احساس عدم اطمینان همچنان در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد و فضای بازار کریپتو همچنان ریسک‌گریز است. در همین راستا، بیش از 4000 کاربر آمریکایی پیش‌بینی می‌کنند که بیت کوین ممکن است در شش ماه آینده کمی بالاتر از 15000 دلار معامله شود.
به همین دلیل، شرایط بازار تا حد زیادی نامشخص است و به عوامل دیگری مانند پذیرش سازمانی و جنبه‎های قانونی مانند نتیجه پرونده ریپل و کمیسیون بورس اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده هم بستگی دارد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

منبع

فاین بولد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا