عمومی

سامسونگ در فهرست برترین شرکت‌های فناوری جهانی ۲۰۲۲ چند پله سقوط کرد

به‌گزارش Sammobile، سامسونگ الکترونیکس، غول فناوری کره‌ای، در رتبه‌بندی شرکت رسانه‌ای فوربز برای بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان سال ۲۰۲۲ با ازدست‌دادن چند رتبه در جایگاه چهارم قرار گرفت. این در حالی است که شرکت مذکور در سال ۲۰۲۱ رتبه‌ی دوم را به خود اختصاص داده بود. سه شرکت مستقر در ایالات متحده به نام‌های اپل و آلفابت (شرکت مادر گوگل) و مایکروسافت نیز به‌ترتیب رتبه‌ی اول تا سوم را ازآنِ خود کردند.

طبق جدول منتشرشده، سامسونگ ۲۴۴٫۲ میلیارد دلار فروش داشته و ارزش بازار آن ۳۶۷ میلیارد دلار برآورد شده است. باوجوداین، ارزش بازار سه شرکت برتر فهرست فوربز به تریلیون‌ها دلار رسیده است.

رتبه بندی فورس برای بزرگ‌ترین شرکت فناوری جهان

فوربز اعلام کرد که که ارزش بازار سامسونگ الکترونیکس به‌میزان چشمگیر ۱۴۳٫۲ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد. در سال ۲۰۲۱، این شرکت ۵۱۰٫۵ میلیارد دلار ارزش بازار را ثبت کرده بود. خوشبختانه فروش سامسونگ درمقایسه‌با سال ۲۰۲۱ تقریباً ۴۴ میلیارد دلار افزایش یافته است.

در جایگاه پنجم، پس از سامسونگ Tencent Holdings به‌عنوان تنها شرکت چینی در فهرست دَه شرکت برتر فوربز قرار گرفت. در‌این‌بین، Meta Platforms ،‌Intel Corporation ،‌TSMC ،‌Cisco Systems و IBM به‌ترتیب رتبه‌های ۶ تا ۱۰ را به‌دست آوردند.

  • گلکسی S22 سه برابر سریع‌تر از آیفون 13 افت ارزش را تجربه می‌کند

براساس گزارش فوربز، اپل همچنان بزرگ‌ترین شرکت فناوری در جهان است. برای رتبه بندی سال ۲۰۲۲، اپل فروش ۳۷۸٫۷ میلیارد دلاری را به‌ثبت رساند و به ارزش بازار خیره‌کننده ۲٫۶ تریلیون دلاری رسید.

همان‌طورکه گفته شد، سامسونگ در سال ۲۰۲۰ رتبه‌ی چهارم و در سال ۲۰۲۱ رتبه‌ی دوم را به خود اختصاص داده بود و اکنون دوباره در جایگاه چهارم قرار دارد. اگر تاریخچه نشانه‌ای باشد، سال آینده سامسونگ می‌تواند باردیگر رتبه‌ها را جابه‌جا و به جایگاهی برتر دست پیدا کند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا